۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۹۳۶۰ ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۵ دسته: تولید
۰

اهلی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه در سال رونق تولید، ۱۹ واحد تولیدی در تملک بانک‌ها هستند، تصریح کرد: راه‌اندازی ۵ تور صنعتی و همچنین فعال کردن ۲۹ مرکز مشاوره حمایت از صنایع در استان اردبیل از اقداماتی است که می‌تواند در سال جاری به تقویت تولید کمک کند.

به گزارش عادله جوادزاده خبرنگار استان اردبیل مسیر اقتصاد در حالی که بانک‌ها می‌توانند بازوی کمکی برای واحدهای تولیدی در رونق‌بخشی و خروج از رکود باشند، مدیران برخی از بانک‌ها در استان اردبیل با تملک واحدهای تولیدی مانعی جدی بر سر راه رونق تولید شده‌اند.
محمد اهلی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در گفتگو با مسیر اقتصاد اظهار کرد: توسعه شهرک‌های صنعتی غیردولتی یکی از سیاست‌های اصلی ماست، به طوری که آرتاپلاست با ۱۳ واحد تولیدی به بهره‌‌برداری رسیده و شهرک غیردولتی شیرآلات قهرمان نیز در حال توسعه واحدها و مجموعه‌های متعدد تولیدی است.

وی به سیاست استاندار اردبیل در رفع نواقصات شهرک‌های غیردولتی اشاره و خاطرنشان کرد: به منظور تحقق شعار سال و رونق تولید بایستی این شهرک‌ها با واحدهای متنوع توسعه داده شود.

۱۹ واحد تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی اردبیل در تملک بانک‌ها است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل همچنین به مشکلات واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: در بررسی از ۳۵۵ طرح مستقر در شهرک‌های صنعتی به این نتیجه رسیدیم، که ۶۳ درصد واحدهای تولیدی فعال و ۳۷ درصد باقیمانده نیز در مرحله رکود و توقف اجرایی هستند.

اهلی بیان کرد: ۱۹ مورد از این واحدهای تولیدی در تملک بانک‌ها، ۴۰ مورد مشکلات حقوقی و ۸ واحد نیز دارای مشکلات اداری هستند و ۵۹ واحد نیز منتظر بهره‌مندی از تسهیلات بانکی می‌باشند.

وی یکی از مشکلات عمده واحدهای تولیدی استان را عدم تفکیک بین مالکیت و مدیریت اعلام کرد و گفت: برای اولین بار در تاریخ استان اردبیل با حضور مدیران عامل بانک‌های کشور مقرر شد، ۶۰ طرح صنعتی در استان اردبیل از خط اعتباری ویژه بهره‌مند شوند تا در سال رونق تولید امکان افزایش تولید و تثبیت اشتغال آنها فراهم آید.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با اشاره به تأمین زیرساخت‌های موردنیاز در شهرک‌ها و بهره‌گیری از مدل‌های مختلف در حمایت از صنایع کوچک و متوسط به ویژه تقویت شبکه‌های زنجیره‌ای و خوشه‌های صنعتی اظهار کرد: راه‌اندازی پنج تور صنعتی و همچنین فعال کردن ۲۹ مرکز مشاوره حمایت از صنایع در استان اردبیل از اقداماتی است که می‌تواند در سال جاری به تقویت تولید کمک کند.

راه اندازی ۱۰ ناحیه صنعتی روستایی در استان اردبیل

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از صدور ۸ پروانه تأسیس شهرک غیردولتی در استان نظیر شیرین‌ عسل، صنایع چوب و کشت و صنعت مغان خبر داد و گفت: با انجام مطالعات اولیه و مرحله امکان سنجی اخذ استعلامات چهارده گانه برای صدور مجوز نهایی در مرحله انجام است و امیدواریم در کنار این توسعه شهرک‌های غیردولتی، ۱۰ ناحیه صنعتی جدید روستایی نیز راه‌اندازی شود.

اهلی یکی از مشکلات این واحدهای تولیدی را کمبود منابع آب به دلیل ممنوعیت بهره‌برداری از سفره‌های زیرزمینی در دشت اردبیل اعلام و تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با پیگیری استاندار اردبیل سهمیه ویژه صنعت را از دشت اردبیل اخذ کنیم.

وی در پایان مزایای راه‌اندازی این شهرک‌ها را معافیت ۷ تا ۱۳ ساله از کلیه تعرفه‌های مالیاتی و بیمه‌ای اعلام کرد و افزود: بیشترین تاکید ما بر توسعه و تقویت خوشه‌های صنعتی است. به طوریکه در حال حاضر سه خوشه صنعتی فعال در استان اردبیل وجود دارد و ۱۲ خوشه نیز به عنوان زنجیره‌های تولید در مرحله مطالعه است.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.