۲۸ اسفند ۱۴۰۲

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۵۵۰۳ ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸ دسته: پول و بانک
۲۳

یک مقام بانکی با اشاره به اینکه ۴ بانک خصوصی به دلیل فعالیت نامطلوب خود در معرض ورشکستگی هستند، گفت: در مجموع حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سپرده مردم در این ۴ بانک است که مدیریت این مسئله را سخت تر کرده است.

یک مقام بانکی در گفتگو با مسیر اقتصاد از ورشکستگی قطعی ۴ بانک خصوصی خبر داد و گفت: زیان انباشته این ۴ بانک به دلیل عملکرد نامطلوبشان روز به روز در حال افزایش است و تدبیری برای آن اندیشیده نمی شود.

وی افزود: بانک مرکزی باید هر چه سریعتر تکلیف این بانک ها را مشخص کند و آنها را از اقتصاد خارج نماید؛ اما عملکرد ضعیف بانک مرکزی باعث شده این بانک ها کماکان به فعالیت خود ادامه دهند و زیان جدید بسازند.

این مقام بانکی ادامه داد: در مجموع حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سپرده مردم در این ۴ بانک است که مدیریت مسئله ورشکستگی بانک ها را سخت تر کرده است.

وی گفت: با این حال بعضی از این بانک ها کماکان در رسانه ملی یا خبرگزاری های معتبر تبلیغ می کنند و با فریب مردم از آنها جذب سپرده می کنند.

انتهای پیام/ وضعیت بانک ها

  1. باسلام درکشورایران که نظامش اسلامی وبانکهایش بین تمام بانکهای دنیا بالاترین سود را دریافت میکنند چطوری ورشکسته میشود مگر ممکنه؟؟؟؟ به خداقسم اینگونه دورغها دیگه نخ نماشده بس کنید؟؟ اسلام ربا راحرام دانسته ودرقران کریم هم امده ان وقت میگوید بعضی از بانکها ورشکسته شدند؟؟ کمتر اختلاس نمایند؟؟

    ۱۲۳۶
    • به راحتی خیلی هم ساده هست با اختلاسهایی که انجام میشه ورشکسته میشن .

      ۵۳۴

    • بنظر من بخاطر مالیاتیه که تو جیب دولت و قدرتمدرارها میره هست، فقط یه نگاه بکن از خرید شارژ و خودرو تا هر چی بگی یجوری مستقیم و غیرمستقیم مالیات کلانی داره و سرمایه گذاری و مدیریت نادرست بانگ ها نمیتونه جوابگوی مالیات و سود سرمایه گذاران باشه برای بعضی بانک ها، مخصوصا که بعضی ها از این پول ها با نفوذ و قدرتشون سوع استفاده هم میکنند

      ۳۷

    • سود بانکی با تورم سنجیده میشه نه بانرخ سود تو سایر کشورها یکم بیشتر فکر کنید.

      ۴۷

    • داداش گلم فکر کنم مغز شما برا زمانی هست که حضرت ادم اومده روی زمین😂یا وقتی حضرت محمد فکر میکرد ۱۰تا زن بیشتر میتون بگیره داداش خدا الرحمرالراحمین هست تو از خدا غول و دایناسور ساختی که همه رو اتش میزنه نه اقا خدا میگه هرکاری کنید میبخشم حتی منو بکشید وقتی پاک ادم خلقت اباعبدالله الحسن سراز تن جدا کرد یزید خدا کوچکترین باران که چه عرض کنم یه دونه سنگ نفرستاد اگر میخوای ادم خوبی باشی یا حداقل ادای خوبی در بیاری به پدرمادرت بدی نکنید ببین مشکل این بیکاری کشور اینه ما حداقل رعایت نمیکنیم از صد ۱ درصد بهم دیگه رحم نمیکنیم تو ۱هزارم درصد از ۱۰۰۰درصد رعایت کن برو ربا بخور برو گوشت خوک بخور برو عرق بخور برو کعبه رو با بالستیک بزن برای خدا رحم ما به همدیگر مهمه و رحم یک هزارم درصد از صالح بودن.از من یک جیز یادت باش برو حال کن من نه شیطانم نه خدا مطالعاتو تفکر خودمو گفتم و با قاطعیت میگم بقران مجید قسم همش درسته و اگر به انسان نمیگم بسک رحم کنی هیچ بلایی سرت نمیاد وبه همه چیز میرسی

      ۲۱۱۰

  2. سلام.یکی از دلایل ورشکستگی بانکها فعالیتهای اقتصادی اونها بدون داشتن تجربه با پولهای مردم که بصورت سرمایه گذاری در بانکها جذب شده و باید در جهت پرداخت به شرکتهای خصوصی برای تقویت کمپانیهای خصوصی و در نهایت جهت تقویت اقتصاد کشور است.این عملکرد بانکها انحراف مالی است که منجر به ورشکستگی میشود.

    ۳۱۴
  3. اسامی این بانکها به ترتیب:
    آینده
    تجارت
    صادرات
    ملت

    ۲۵۳۷
  4. این دوست عزیزمون فرمودن ربا حرام است درسته
    مطمئن باش نتیجه این بازی باشکست مواجه میشه
    فقط به خاطر اینکه همه میدونن ربا دشمنی با خداست وپایان بدی داره

    ۵۴
  5. چرا اینقدر تبلیغ منفی میکنید گیریم که کل بانگها ازفردا تعطیل کدند آیا تکلیف خیل بیکاران راچه کسی پاسخ گو خواهد بود سمپاشینکنید مطالعه کنید بعد نظر بدهید میخواهید به خیل ملیوننه بیکار ه چن ملیوم هم اضافه بشن فکر اصولی بکنِیبدبذارید این چرخ اقتصاد لنگ لنگان بچرخد نسخه نپیچید!!!!!!!!!!!

    ۶۱
  6. با سلام اعلام ورشکستگی یک روش قدیمی سرقت و کلاهبرداری در ایران و جهان است هر بار که موج تورمی جدیدی در پیش است افراد و..... با اعلام ورشکستگی بدهی خود را در یک مبلغ تثبیت میکنند و پس از آن یا فردکل مبلغ را به روشهای مختلف از دسترس سیستم قضایی خارج میکند یا فرایند دادگاه را تاخیر میدهد که در این حالت بعد از موج تورمی بدهی او با افت ارزش پول به یکباره بسته به تورم بشدت کاهش می یابد مشابه همان کاری که دولتها طی این یک قرن بطور مکرر انجام داده اند .

    ۱۸
  7. فقط سه بانک در ایران وجود داره که دارای سود انباشته هستن،بانک ملت پانزده هزار میلیارد سود انباشته،پاسارگاد چهارده هزار میلیارد سود انباشه،و صادرات دو هزارو پانصد میلیارد سود انباشته دارن،جز این سه بانک بقیه زیان انباشته بسیار دارن و تقریبا ورشکسته هستن،پس بانکتونو درست انتخاب کنید

    ۶۶
  8. سلام
    مهم این است که مطابق شرع و عقل عمل شود. اساسا در تمام مبادلات مالی و پولی باید طلا و نقره ملاک ارزش پول قرار گیرد.
    قانون - شرع - عقل - عرف - این امر بدیهی را لازم می داند. پول یعنی طلا . در تمام مبادلات مالی و پولی باید ملاک ارزش سکه طلای رسمی کشور باشد.
    حتی مهریه زن ها به این نتیجه رسیدند که باید با سکه طلای رسمی سنجیده شود.
    بانک ها باید موظف شوند سپرده مردم را به ارزش سکه طلای رسمی به ایشان برگردانند.
    ابر بدهکاران بانکی موظف شوند پول های به غارت برده بیت المال را به ارزش سکه طلای رسمی به خزانه بانک برگردانند.
    حفظ ارزش پول ملی وابسته به این امر مهم است. جلوگیری از تورم و گرانی به این مساله وابسته است.
    ترویج قرض الحسنه بین مومنین به این موضوع ارتباط دارد.
    در تمامی قرارداد های دولتی و شخصی مبالغ به ارزش سکه طلای رسمی سنجیده شود.
    بسیاری از دعواهای مالی در سطح جامعه ناشی از عدم رعایت ارزش سکه طلای رسمی است.
    پرداخت تعدیل در قراردادهای پیمانی موجب خسارت و تاخیر کارها و تحمیل ضرر و زیان به ملت و تبانی و اختلاس شده است.
    همه این موارد منفی و خرابی در امورات با رعایت ارزش پول با سکه طلای رسمی خود بخود حل وفصل می شود.
    علما و مراجع بزرگ به این امر مهم و بدیهی تاکید فرمایند ان شاءالله

    ۱۱
  9. بانک آینده بزرگترین مرکز تجاری دنیا ایران مال را دارد که اگر بذارند آنرا به بورس بیاورد خواهید دید ثروتمندترین بانک است

    ۱۵۶
  10. ماشالله همه نظر دهندگان درست و صحیح نظر می‌دهند من یک شرکت سال ۸۵ تو اصل ۴۴ واگذاری بخش خصوصی خریدم یک میلیارد سود انباشته در سال خریدم بعد سه سال به مرور که فهمیدم تراز و بیلان سالانه چه جوری چیدمان میشه فهمیدم همین شرکت دولتی که خریدم سه میلیارد بدهی انباشته داشته بابت بدهی بانکی که خود دولت داشت از سال نود تا ۹۹ ۲۲میلیارد تومان گرفتند بنظر شما بانک ورشکست میشه محال این حرفها دروغ محض که پوا می‌گیرند بیست درصد سود می‌دهند وام می‌دهند ۳۵ درصد سود می‌گیرند آنهم یکروز دیر کنی چهل درصد می‌گیرند

    ۰۴


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.