۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۸۲۰۹ ۰۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶ دسته: تولید
۰

صادقی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه، یک هزار و ۱۴۵ پروانه کسب برای واحد‌های تولیدی و صنعتی تا به الان صادر شده است، گفت: مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری ۱۱ هزار فرصت شغلی توسط سازمان صمت اردبیل ایجاد خواهد شد، که از این میزان تا کنون ۵ هزار فرصت شغلی پایدار ایجاد شده است.

به گزارش عادله جوادزاده خبرنگار استان اردبیل مسیر اقتصاد رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار در سال‌های اخیر در حالی در رأس برنامه‌های مسئولان استان اردبیل قرار گرفته، که طبق آمار ارائه شده از سوی مسئولان نرخ بیکاری در استان اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است.

رامین صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به اینکه در دو سال گذشته صنعت استان با توجه به برنامه‌ریزی‌های مدون، شتاب خوبی گرفته است، اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و ۱۴۵ پروانه کسب برای واحد‌های تولیدی و صنعتی صادر شده است.

وی با اشاره به وضعیت اشتغال استان اردبیل خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده آخرین وضعیت واحدهای تولیدی توسط کارشناسان مربوطه احصاء و براساس پایش صورت گرفته تعداد واحدهای فعال و غیر فعال مشخص شده است.

۲۱ هزار نفر در واحدهای تولیدی استان اردبیل مشغول هستند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر تعداد واحدهای غیر فعال استان اردبیل ۳۴ درصد بوده و این رقم از از میانگین کشوری پایین‌تر است، افزود: بالغ بر ۲۱ هزار نفر در این واحدها مشغول به کار هستند که سهم بسزایی در تولید استان دارند.

صادقی اضافه کرد: هزار و ۲۰۰ طرح توسط کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل پایش شده است، که از این میزان، ۶۲۱ پروژه در حوزه صنعت و معدن در حال احداث و تعداد ۴۲۱ واحد نیز به عنوان واحدهای پیشران و تاثیرگذار در اشتغال و سرمایه‌گذاری معرفی شده‌اند.

برنامه سازمان صمت اردبیل به منظور ایجاد ۱۱ هزار فرصت شغلی پایدار

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل وضعیت اشتغال در استان اردبیل را نیز یادآور شد و گفت: ۶۰ درصد اشتغال تعهد شده از سوی استاندار اردبیل در سال جاری بر عهده سازمان صمت است، که مقرر شده ۱۱ هزار شغل ایجاد و افراد جویای اشتغال در واحدهای تولیدی و صنعتی مشغول شوند.

صادقی بیان کرد: از این تعداد تاکنون ۵ هزار اشتغال محقق شده و در حال ورود به سامانه اشتغال می‌باشد.

صادقی در پایان با بیان اینکه تا به الان حدود ۵ هزار شغل پایدار ایجاد شده و در حال ورود به سامانه اشتغال است، گفت: البته این آمار توسط کمیته راستی آزمایی استانداری اردبیل صحت سنجی می‌شود، که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال ۶ هزار شغل باقیمانده نیز محقق شود.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.