۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۶۲۶۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵ دسته: تولید کارشناس: امیرحسین عسکریان
۰

ممنوعیت واردات خودروهای با سن بیشتر از ۱۳ سال به تاجیکستان، صادرات اتوبوس های برقی چین به مصر، افزایش ۱۹ درصدی فروش خودروهای دست دوم چینی و راه اندازی خط مونتاژ کامیون خودروساز چینی فوتون در کنیا اقدامات مهم انجام شده در صنعت خودروی جهان در روزهای اخیر بوده اند.

به گزارش مسیر اقتصاد صنعت خودرو یکی از مهم ترین بخش های اقتصاد کشورهاست که می تواند سهم قابل توجهی در تولید و اشتغال داشته باشد. این صنعت یک بخش لوکوموتیوی در اقتصاد بوده که سرمایه گذاری در آن باعث توسعه کشورها می شود؛ لذا کشورهای مختلف برنامه ای متعددی برای آن دارند.

ممنوعیت واردات خودروهای با سن بیشتر از ۱۳ سال به تاجیکستان

به گزارش مسیر اقتصاد یکی از مسئولین سازمان حفاظت از محیط زیست تاجیکستان پنجشنبه هفته گذشته از ممنوعیت واردات خودروهایی که قبل از سال ۲۰۰۵ تولید شده اند، خبر داد.

وی با اشاره به اینکه این طرح کارآمد به منظور مقابله با انتشار گازهای آلاینده در دولت پیشنهاد شده است، گفت: کارگروهی در وزارت توسعه اقتصادی و تجارت تاجیکستان تشکیل شده است تا درباره نحوه اجرای آن تبادل نظر صورت گیرد.

در صورت تصویب نهایی این طرح، واردات هر گونه خودرو با عمر بالای ۱۳ سال از اول آوریل سال جاری میلادی ممنوع خواهد شد.

صادرات اتوبوس های برقی چین به مصر

خودروسازن چینی BYD چهارشنبه هفته گذشته طرحی تجاری را با مقامات اداره حمل و نقل مصر امضا کردند. با اجرا شدن مفاد این قرارداد این خودروساز چینی اتوبوس های برقی خود را برای تامین ناوگان حمل و نقل عمومی مصر صادر خواهد کرد.

بنا به گفته مقامات مصری این برای اولین بار است که این کشور از اتوبوس های برقی در ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده میشود. این اقدام با هدف بهبود کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در کلان شهرهای مصر انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است هم اکنون مجموع مصرف گازوئیل ماهانه اتوبوس های عمومی در کلان شهر اسکندریه به ارزش دو میلیون لیتر است. همچنین پیش بینی شده است که با گسترش خودروهای برقی چینی در اسکندریه، میزان مصرف سوخت نیز کاهش یابد.

افزایش ۱۹ درصدی فروش خودروهای دست دوم چینی

طبق گزارش انجمن خودروسازان چین در سال ۲۰۱۷ فروش خودروهای دست دوم چینی افزایش یافت.

بنا به آمار منتشر شده ۱۲.۴ میلیون خودرو دست دوم چینی در بازارهای مختلف به فروش رفت. این آمار نشان می دهد فروش خودروهای دست دوم چینی در سال ۲۰۱۷ نسبت به مشابه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش یافته است.

همچنین در سال گذشته میلادی بیش از ۳ میلیون خودرو چینی با عمر کمتر از سه سال فروخته شد که نسبت به سال گذشته ۲.۳ درصد افزایش یافته است.

راه اندازی خط مونتاژ کامیون خودروساز چینی فوتون در کنیا

مدیر کل موتور خودروساز چینی فوتون با بیان اینکه این خودروساز برنامه بلندمدتی برای گسترش خودروهای خود در کشورهای آفریقایی به ویژه کشور کنیا دارد، گفت: به زودی خط مونتاژ کامیون شرکت فوتون در کنیا راه اندازی خواهد شد.

بنا به گفته های مسئولین یکی از شرکت های مونتاژ خودرو در کشور کنیا، این شرکت در حال مونتاژ کامیون های خودروساز چینی فوتون در غرب مامباسا یکی از شهرهای غربی کنیا است.

بر این اساس شرکت فوتون در آینده ای نزدیک خدمات پس از فروش و لوازم یدکی خود را در مامباسا راه اندازی می کند؛ این امر منجر به توسعه اقتصادی در این شهر خواهد شد.

این خط مونتاژ در کنیا، با کامیون های سنگین تجاری  غاز به کار خواهد کرد و در ادامه طیف دیگری از خودروها نظیر کامیون های سبک را نیز در بر خواهد گرفت.

لازم به ذکر است خودروساز فوتون از سال ۲۰۰۵، حدود ۹۵ هزار خودرو تجاری به کشورهای آفریقایی صادر کرده است که از این تعداد حدود ۴ هزار دستگاه به مشتریان کنیایی فروخته شده است.

منبع: akipress، chinadaily1، chainadaily2 و chinadaily3



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.