نگاهی به آمار ۲۰ ساله تجارت خارجی ایران (۱)
تعداد مقاصد صادراتی اصلی ایران طی بازه زمانی ۲۰ سال اخیر سیر نزولی داشته است. تحریمهای مالی و تجاری، خام فروشی و نیمهخام فروشی، جایگاه ضعیف در زنجی ...
توسعه داخلی همگام با رشد تجارت خارجی
یکی از اهداف کشور هند، توانمندسازی بنگاههای خرد، کوچک و متوسط در راستای ارتقای میزان صادرات است. از همین رو حمایت و نظارت در بخشهای تولیدی، اعتباری ...
نقشه راه سیاست تجارت خارجی هند
یکی از محورهای سند تجارت خارجی هند (FTP) در سال ۲۰۲۳، توسعه مناطق نوظهور با هدف افزایش تولید صادراتمحور است. در این راستا کمیتههای ترویج صادرات در ک ...