غفلت از ظرفیت اتاق بازرگانی
یکی از پیشنیازهای رسیدن به صادرات مستمر، بازاریابی است. مطابق قانون علاوه بر بازرگانان، نهادهای مختلفی همچون «اتاق ایران»، «وزارت صمت»، «سازمان توسع ...
اهمیت حضور در غرب آسیا
امارات به عنوان برترین شریک تجاری چین در منطقه غرب آسیا جایگاه قابل توجهی در محاسبات تجاری این کشور دارد؛ به طوری که تبادلات تجاری دو کشور طی سالهای ...
مروری بر سیاستهای تجاری و اقتصادی
جذب سرمایهگذاری مستقیم خارجی در گذار مالزی از یک اقتصاد کشاورزی به یک اقتصاد متنوع مبتنی بر بخشهای تولید و خدمات نقش موثری داشته است. «طرح تحول اقتص ...
نقش گمرک در تسهیل تجارت خارجی کشور
گمرک به عنوان یکی از بازیگران اجرایی عرصه تجارت خارجی، نقش ویژهای در تسهیل تجارت برعهده دارد. کاهش هزینههای تجاری به عنوان یکی از مصادیق تسهیل تجارت ...
سازمان توسعه تجارت؛ درگیر امور اجرایی
سازمان توسعه تجارت به عنوان یکی از سازمانهای ذیل وزارت صمت، در جایگاه تخصصیترین سازمان توسعه بخش تجارت کشور قرار دارد. در تغییرات ساختاری جدید، جایگ ...
پرهیز از صدور بخشنامههای خلقالساعه
صدور ۱۷۵۸ بخشنامه و دستورالعمل در فاصله سالهای ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ که بخش عمدهای از آن نقش محدودکننده در تجارت کشور دارد، یکی از موانع پیشبینیپذیر ساختن ...
ابهام در حکمرانی تجارت
دگرگونی و تغییرات مکرر در ساختار وزارت صمت یکی از نشانههای سردرگمی سیاستگذاران و کارگزاران اجرایی است. عدم مسئلهشناسی دقیق موجب «شکست در هماهنگیهای ...
مصادیق و علل گرایش به تجارت غیررسمی
کارت بازرگانی اجارهای یکی از مصادیق تجارت غیررسمی است که برخی بازرگانان به دلیل عدم توانایی یا عدم تمایل به استفاده از کارت بازرگانی خود، از آن استفا ...
چالشی جدید برای کشورهای غربی
کشور چین به عنوان مرکز تولید جهانی بیش از یکسوم کالای جهان را تولید میکند که بیش از مجموع کالاهای تولیدی ایالات متحده، آلمان، ژاپن و کره جنوبی است. ...
با ظرفیت ۱۳ میلیارد دلاری
صادرات مجدد، سهم ۶.۶ درصدی از تولید ناخالص داخلی امارات دارد و حدود ۱.۳ میلیون شغل نیز در بخشهای مختلف ایجاد کرده است. لذا این کشور دستور کار ملی توس ...