تجارت خارجی ایران یکی از عرصههای پیچیده و دارای مراحل و بازیگران متعدد است. در نقشه نگاشت نهادی تجاری ایران، ۲ نقطه ضعف اساسی «نقشآفرینی نهادهای هم ...
توجه به عنصر «بازاریابی و مناسبات بازارهای تجاری» یکی از مولفههای اصلی در طراحی نهادی کشور هند است. پوشش صنایع، بازخورد مداوم اطلاعات بازارها و پشتیب ...
نقشه نگاشت نهادی هند برای تحقق سیاستهای کلان این کشور در حوزه اقتصادی و تجاری در شش رده «سیاستگذاری»، «مشورتی»، «اجرایی»، «خدماتی»، «اختصاصی» و «تروی ...
با توجه به «ارزشهای غیرمشترک و نظامهای سیاسی و اجتماعی واگرا»، «اولویتهای متنوع در سیاست خارجی و اولویتهای امنیتی»، «عدم خودکفایی بریکس به عنوان م ...
واگذاری اعطای «مجوز صادرات» به اتحادیهها و انجمنهای تخصصی یکی از اقدامات تنظیمگرایانه وزارت جهاد کشاورزی محسوب میشود؛ اما «ماهیت تولیدی» انجمنها ...
رشد تجاری ۱۰.۷ درصد سالانه بین کشورهای عضو بریکس حکایت از ظرفیت بریکس برای ترویج تجارت و سرمایهگذاری دارد. ترویج تجارت با ارزهای محلی و ایجاد پلتفرم ...
کشور چین توانسته با تدوین قانون تجارت خارجی در توسعه اقتصاد و گسترش تجارت گام بردارد. از این رو با راهبری «شورای دولتی» و «شورای فرعی پکن» بر روی برخی ...
سازمانهای ترویج تجارت یکی از وجوه ارتقای کیفیت نهادی موثر در ارتقای تجارت به شمار میرود. این سازمانها نیازهای مرتبط با «اطلاعات بازارهای خارجی»، «ب ...
شورای عالی صادرات غیرنفتی برای اولین بار با محوریت برنامه دوم و سوم توسعه پایهگذاری شد. مسائلی همچون «عدول از جایگاه عالی قانونگذاری»، «فقدان سازکار ...
فقدان پیشنیازهای توسعه صادرات بخش کشاورزی، فرآیند اجرای قانون تمرکز را با چالش مواجه کرده است. از این رو اقدامات و ممنوعیتهای تجاری مقطعی توسط وزارت ...