یکی از پیشنیازهای رسیدن به صادرات مستمر، بازاریابی است. مطابق قانون علاوه بر بازرگانان، نهادهای مختلفی همچون «اتاق ایران»، «وزارت صمت»، «سازمان توسع ...
امارات به عنوان برترین شریک تجاری چین در منطقه غرب آسیا جایگاه قابل توجهی در محاسبات تجاری این کشور دارد؛ به طوری که تبادلات تجاری دو کشور طی سالهای ...
جذب سرمایهگذاری مستقیم خارجی در گذار مالزی از یک اقتصاد کشاورزی به یک اقتصاد متنوع مبتنی بر بخشهای تولید و خدمات نقش موثری داشته است. «طرح تحول اقتص ...
گمرک به عنوان یکی از بازیگران اجرایی عرصه تجارت خارجی، نقش ویژهای در تسهیل تجارت برعهده دارد. کاهش هزینههای تجاری به عنوان یکی از مصادیق تسهیل تجارت ...
سازمان توسعه تجارت به عنوان یکی از سازمانهای ذیل وزارت صمت، در جایگاه تخصصیترین سازمان توسعه بخش تجارت کشور قرار دارد. در تغییرات ساختاری جدید، جایگ ...
صدور ۱۷۵۸ بخشنامه و دستورالعمل در فاصله سالهای ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ که بخش عمدهای از آن نقش محدودکننده در تجارت کشور دارد، یکی از موانع پیشبینیپذیر ساختن ...
دگرگونی و تغییرات مکرر در ساختار وزارت صمت یکی از نشانههای سردرگمی سیاستگذاران و کارگزاران اجرایی است. عدم مسئلهشناسی دقیق موجب «شکست در هماهنگیهای ...
کارت بازرگانی اجارهای یکی از مصادیق تجارت غیررسمی است که برخی بازرگانان به دلیل عدم توانایی یا عدم تمایل به استفاده از کارت بازرگانی خود، از آن استفا ...
کشور چین به عنوان مرکز تولید جهانی بیش از یکسوم کالای جهان را تولید میکند که بیش از مجموع کالاهای تولیدی ایالات متحده، آلمان، ژاپن و کره جنوبی است. ...
صادرات مجدد، سهم ۶.۶ درصدی از تولید ناخالص داخلی امارات دارد و حدود ۱.۳ میلیون شغل نیز در بخشهای مختلف ایجاد کرده است. لذا این کشور دستور کار ملی توس ...