در ساختار تجاری کشور هر یک از بازیگران عمدتاً بر اساس نگاه بخشی و وظیفهمحور به موضوع تجارت خارجی مینگرند که پیامدهای نامطلوبی ایجاد میکند. ساختار س ...
کشور هند با هدف توانمندسازی و بهکارگیری ظرفیتهای داخلی، طرح تشویق تولید را در محورهای «تشویق شرکتها به افزایش ظرفیتهای تولیدی»، «سرمایهگذاری در ف ...
یکی از رویکردهای دولت هند تسهیل در فرآیند تجارت خارجی است که بدین منظور ابتکار «سهولت در تجارت» و «برنامه اقدام تسهیل ملی» را در دستور کار قرار داده ا ...
ابتکار دسترسی به بازار در کشور هند با هدف «ترویج محصولات داخلی در بازارهای جهانی»، «توسعه بازارهای صادراتی»، «تسهیل تجارت و رفع موانع بازرگانان» دنبال ...
ساختار تجارت خارجی هند، تحت تأثیر «تقاضای بینالمللی» و «روند اقتصاد جهانی» تنظیم میشود که به طور قابل توجهی در انطباق با سیاستهای داخلی قرار دارد. ...
کشور هند در راستای توسعه تجارت با اقتصادهای نوظهور، طرح تجارت ترجیحی بدون حقوق گمرکی با کشورهای کمتر توسعه یافته را با ۴۹ کشور دنبال میکند. کشور هند ...
به طور کلی همه دولتها در بخشهای تجاری، مالی، پولی و تولیدی با ابزارهای مختلفی که در اختیار دارند، سیاستگذاری میکنند. در حوزه تجارت خارجی نیز دولته ...
کشور هند در دو دهه اخیر با تمرکز بر سیاست همسایگی به دنبال تبدیل شدن به یک کشور پیشرو و دارای نفوذ در سطح بینالملل است. به همین دلیل این کشور در عرصه ...
کشور هند با هدف ارتقای توان تولیدات داخلی و توسعه صادرات، طرح «ترویج صادرات بهواسطه کالاهای سرمایهای» را در سند تجارت خارجی سال ۲۰۲۳ دنبال میکند. ب ...
تعداد کشورهای مبدأ ۷۵ درصد از کالاهای وارداتی ایران طی دو دهه اخیر از ۱۳ کشور به ۴ کشور کاهش یافته است. تحریمهای مالی و تجاری، ضعف زیرساختهای تجاری ...