بررسی مالیاتهای بخش حمل و نقل (۷)
یکی از مهمترین ریشههای پایین بودن بهرهوری در بخش حمل و نقل ایران، بالا بودن قیمت ناوگان باری است. بررسیها نشان میدهد که حداقل ۵۱ واحد درصد از اختل ...
بررسی تجربیات جهانی نشان میدهد
کشورهای جهان همزمان با توسعه تجارت بینالملل و تشدید مشکلات و محدودیتهای حمل و نقل پرهزینه جادهای، به حمل و نقل ترکیبی روی آوردند که نتیجه آن احداث ...
بررسی مالیاتهای بخش حمل و نقل (۶)
مالیات بر ارزش افزوده کامیونهای حمل بار، زمان بازگشت سرمایه را به میزان ۲ سال افزایش خواهد داد. این مسئله با تشدید ۲ مشکل ناوگان مازاد بر نیاز و فرسو ...
بررسی مالیاتهای بخش حمل و نقل (۵)
مالیاتهای پنهان بخش حمل و نقل آن دسته از مالیاتهایی است که برای مودیان، یعنی متقاضیان حمل بار و نهایتا مصرفکننده نهایی قابل مشاهده نیست. مهمترین ای ...
افزایش کیفیت خدمات و کاهش هزینهها
آمریکا در سال ۱۹۸۰ با مقررات زدایی از صنعت حمل و نقل، انحصارهای شکل گرفته در این صنعت را از بین برد و با رقابتی نمودن فضای کسب و کار در بخش حمل و نقل ...
بررسی مالیاتهای بخش حمل و نقل (۴)
اخذ ۵ هزار تومان مالیات بر مصرف گازوئیل، ابزار مناسبی در جهت ارتقاء شاخصهای سه گانه در بهرهوری سوخت در بخش حمل و نقل جادهای است. وضع این مالیات به ...
بررسی مالیاتهای بخش حمل و نقل (۳)
با جایگزینی عوارض جابجایی کالا در بخش حمل و نقل جادهای با ۱۳۰۰ تومان مالیات بر مصرف هر لیتر گازوئیل، درآمد دولت از محل عوارض راهداری تغییری نمیکند و ...
بررسی مالیاتهای بخش حمل و نقل (۲)
مالیات بر مصرف سوخت یکی از انواع مالیاتها است که تقریبا در همه کشورهای صنعتی از شرق تا غرب و از نفتی تا غیرنفتی دریافت میشود. بررسیها نشان میدهد ک ...
بررسی مالیاتهای بخش حمل و نقل (۱)
عوارض جابجایی کالا مهمترین مالیات بخش حمل و نقل است که بر اساس قانون احکام دائمی به منظور توسعه و نگهداری از زیرساختهای جادهای وضع شده است و باید بر ...
سفرهای یکسرخالی دو برابر نشده است
سازمان راهداری به بهانه افزایش سفرهای یکسرخالی، کرایه اتوبوس در مسیرهای اربعینی را به میزان ۱۰۰ درصد افزایش داده است. درحالیکه به دلیل همپوشانی ۴۷ درص ...