۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

کرایه بلیط اتوبوس اربعین سازمان راهداری سفرهای یکسرخالی دو برابر نشده است

افزایش ۱۰۰ درصدی کرایه اتوبوس در ایام اربعین منطقی نیست

سازمان راهداری به بهانه افزایش سفرهای یکسرخالی، کرایه اتوبوس در مسیرهای اربعینی را به میزان ۱۰۰ درصد افزایش داده است. درحالیکه به دلیل همپوشانی ۴۷ درص ...

قیمت خودرو کارکرده در امارات مقایسه با ایران منطقی نیست

چرا خودرو دست دوم در امارات ارزان است؟

امارات از جمله کشورهایی است که قیمت خودروهای کارکرده یا دست دوم در آن به طور قابل ملاحظه‌ای کمتر از دیگر کشورها است. درآمد سرانه بالا، رواج اقامت‌های ...

4 قاعده تشدید کننده کاهش بهره‌وری سوخت در حمل و نقل جاده‌ای بهره‌وری سوخت در حمل و نقل جاده‌ای ایران (۲)

۴ قاعده تشدیدکننده کاهش بهره‌وری سوخت در حمل و نقل جاده‌ای

«تخصیص سهمیه سوخت به سفرهای بدون بار»، «افزایش سهمیه سوخت ناوگان فرسوده»، «تخصیص سوخت بیشتر به ناوگان سبک» و «تعیین سقف برداشت روزانه سوخت برای جلوگیر ...

نوسازی جایگزینی که کارآمدی ندارد

واریز وجوه اسقاط خودرو به صندوقی که وظیفه‌ای در نوسازی ناوگان ندارد

خودروسازان به جای اسقاط خودروهای فرسوده، وجوه جایگزینی پرداخت می‌کنند که بر اساس قانون باید صرف نوسازی ناوگان شود. اما این وجوه به «صندوق حمایت از تحق ...

تنزل شاخص‌های بهره‌وری حمل و نقل جاده‌ای در سال 1401 سازمان راهداری پاسخگو باشد

تنزل شاخص‌های بهره‌وری حمل و نقل جاده‌ای در سال ۱۴۰۱

بر اساس سالنامه جدید آماری سازمان راهداری، برخی از شاخص‌های مهم بهره‌وری حمل و نقل در سال ۱۴۰۱ به نسبت سال ۱۴۰۰ تنزل یافته است. طبق این سالنامه، بهره‌ ...

بهره‌وری سوخت بهره‌وری سوخت در حمل و نقل جاده‌ای ایران (۱)

بهره‌وری سوخت در حمل جاده‌ای ایران، کمتر از نصف اتحادیه اروپا

بهره‌وری سوخت در بخش حمل و نقل ایران کمتر از نصف اتحادیه اروپا است. در ایران به ازای مصرف هر لیتر گازوئیل ۱۲ تن-کیلومتر کالا جابجا می‌شود، حال آنکه ای ...

شرکت‌های حمل و نقل سازمان راهداری به قانون عمل نکرده است

«اقتصاد بارنامه» مانع توسعه مقیاس شرکت‌های حمل و نقل

تغییر ماهیت بارنامه از یک سند حمل بار به اوراق بهادار توسط سازمان راهداری، موجب انحراف تمرکز کسب و کارها از برنامه‌ریزی حمل و نقل به بازاریابی شده است ...

سازمان راهداری نهاد تنظیم‌گر نباید ماهیت شرکتی داشته باشد

تعارض منافع در سازمان راهداری مانع بهبود بهره‌وری حمل و نقل جاده‌ای

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دچار موقعیت تعارض منافع است. مسئولیت تنظیم‌گری بخش حمل و نقل جاده‌ای در حالی به این سازمان سپرده شده است که همزمان ...

لزوم روان‌سازی جریان عبور کالا از مرزها

سالانه ۴.۵ میلیارد دلار، هزینه کندی عبور کالا از ایران

کندی جریان عبور کالا از مرزهای تجاری، علت اصلی بالا بودن زمان حمل بین‌الملل در ایران بوده که بر اساس برآوردها درمورد صادرات و واردات به ترتیب ۸ و ۱۶ ب ...

راه آهن فرانسه در راستای توسعه راه آهن و کاهش مصرف سوخت

افزایش دو برابری ظرفیت راه آهن فرانسه تا سال ۲۰۴۰

فرانسه در ماه‌های اخیر از طرح ۱۰۰ میلیارد یورویی در زمینه افزایش دو برابری ظرفیت راه آهن رونمایی کرده است. به گزارش رویترز، این طرح اهدافی از قبیل کاه ...