
قیمت کامیونهای وارداتی یا مونتاژ شده در ایران ۲ الی ۳ برابر قیمت کارخانه است و این مسئله به افزایش کرایهها منجر شده است. بر اساس بررسیها توزیع نامن ...
حمل بار جادهای در ایران، بر خلاف وجود زیرساختهای قابل قبول و ارائه سوخت یارانهای گران بوده و در مقایسه با سهم قیمت نهایی از کالا در کشورهای صنعتی ن ...
چین طی ۱۰ سال گذشته به میزان ۶۱۷ میلیارد دلار برای توسعه راهآهن در مناطق دورافتاده و کشورهای در حال توسعه سرمایهگذاری کرده است. چینیها از راه آهن ب ...
تولید بسیاری از محصولات کشاورزی و معدنی تنها با دسترسی به حمل و نقل ارزان، توجیه اقتصادی پیدا میکند. با این حال شاخصهای نرخ حمل کالا حاکی از گران بو ...
مقررات ابعاد و اوزان علی رغم گذشت ۵ سال از ابلاغ آن توسط وزیر وقت راه و شهرسازی، تاکنون اجرا نشده است. رعایت استاندارد ابعاد و اوزان وسایل نقلیه عمومی ...
بررسیها نشان میدهد اعتراضات اخیر کامیون داران که در گذشته نیز چندین بار سابقه داشته است، ریشه اقتصادی و صنفی دارد و با اغتشاشات اخیر هیچ ارتباطی ندا ...
آمارهای منتشر شده از سوی سازمان راهداری نشان میدهد ۷۲ درصد از ترانزیت عبوری از جادههای ایران در سال ۱۴۰۰، توسط ناوگان داخلی و با سوخت یارانهای حمل ...
نظام اعلام بار که سالها پیش با هدف ساماندهی به وضعیت برخی پایانههای پرتردد ایجاد شد، اکنون به عاملی منفی در بهرهوری صنعت حمل بار بین شهری تبدیل شده ...
پس از افزایش قیمت ناوگان فرسوده، به دلیل مشروط کردن واردات ناوگان نو به اسقاط، زمزمه حذف این شرط به منظور تسریع در ترخیص ناوگان انبار شده در گمرکها ب ...
یکی از لوازم رونق تولید، برخورداری از نظام کارآمد حمل بار است. حضور شرکتهای دانش بنیان در این صنعت میتواند بهرهوری آن را افزایش دهد و موجب کاهش هزی ...