عوامل کاهش سرمایهگذاری در حمل و نقل جادهای و راهکارهای آن
یکی از مهمترین بخشهای اولویتدار سرمایهگذاری، زیرساختهای پشتیبانیکننده از تولید، مانند زیرساختهای لجستیک است؛ از این رو لازم است ضمن شناسایی موان ...
چالشهای چندساله حملونقل جادهای چگونه حل میشود؟
حمل و نقل جادهای ۹۳ درصد از کل حمل و نقل داخلی بار را تشکیل میدهد و رفع چالشهای آن از اهمیت بالایی برخوردار است. تسهیل مجوز تاسیس شرکتهای حملونقل ...
نقش آفرینی بنادر ساحلی در توسعه بنادر خشک چین
چین از سال ۲۰۰۰ تا کنون توسعه بنادر خشک را به طور جدی در دستور کار قرار داده است. این بنادر با ارائه خدمات لجستیک بینالملل ارزان در مناطق دور از ساحل ...
فرصت بزرگ ترانزیتی ایران، نیازمند توسعه زیرساختها
ظرفیت غیرفعال تجارت خارجی در کشورهای همسایه، نشاندهنده بخشی از ظرفیت بالقوه ترانزیت ایران است. آمارها نشان میدهد شدت تجارت همسایگان و متقاضیان بالقو ...
ایران؛ دروازه ترانزیت جهان
ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی راهبردی خود، ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به یک مرکز ترانزیت کالا بین قطبهای اقتصادی بزرگ جهان دارد. حجم بازار ترانزیت ...
از افزایش درآمد ملی تا مقاومسازی اقتصادی
ترانزیت از جمله صنایعی است که نقشی ویژه برای آن در تحقق الگوی اقتصاد مقاومتی پیش بینی شده است. این صنعت سه تاثیر مستقیم در خنثیسازی تحریمها دارد. نخ ...
لجستیک صنایع در ایران گران انجام میشود
هزینههای لجستیک نقش مهمی در توجیه اقتصادی تولید بسیاری از محصولات و قدرت رقابت آنها در بازارهای بینالمللی دارند. بر اساس برخی پژوهشها این هزینهها ...
تجارت ریلی چین و اروپا افزایشی است
تجارت ریلی میان چین و اروپا از سال ۲۰۱۳ آغاز شد و با رشدی مداوم در سال ۲۰۲۳ به ۱.۹ میلیون کانتینر رسید. این تجارت شامل طیف وسیعی از کالاها میشود. آما ...
امکان کاهش ۶۶ درصدی نیاز به ناوگان
بر اساس تصمیم ستاد اربعین در سازمان راهداری، کرایه اتوبوس در مسیرهای اربعینی به میزان حداقل ۱۰۰ درصد افزایش یافت؛ تا جایی که کرایه اتوبوس از تاکسیهای ...
لزوم ساماندهی به بازار رسمی ارز
بررسی ها نشان میدهد بخش حمل و نقل بین الملل، یکی از مهمترین عرضهکنندگان و مصرف کنندگان ارز در بازار غیر رسمی است تا جایی که حجم بازار آن بالغ بر ۶.۵ ...