بررسی ها نشان میدهد بخش حمل و نقل بین الملل، یکی از مهمترین عرضهکنندگان و مصرف کنندگان ارز در بازار غیر رسمی است تا جایی که حجم بازار آن بالغ بر ۶.۵ ...
یکی از مهمترین ریشههای پایین بودن بهرهوری در بخش حمل و نقل ایران، بالا بودن قیمت ناوگان باری است. بررسیها نشان میدهد که حداقل ۵۱ واحد درصد از اختل ...
کشورهای جهان همزمان با توسعه تجارت بینالملل و تشدید مشکلات و محدودیتهای حمل و نقل پرهزینه جادهای، به حمل و نقل ترکیبی روی آوردند که نتیجه آن احداث ...
مالیات بر ارزش افزوده کامیونهای حمل بار، زمان بازگشت سرمایه را به میزان ۲ سال افزایش خواهد داد. این مسئله با تشدید ۲ مشکل ناوگان مازاد بر نیاز و فرسو ...
مالیاتهای پنهان بخش حمل و نقل آن دسته از مالیاتهایی است که برای مودیان، یعنی متقاضیان حمل بار و نهایتا مصرفکننده نهایی قابل مشاهده نیست. مهمترین ای ...
آمریکا در سال ۱۹۸۰ با مقررات زدایی از صنعت حمل و نقل، انحصارهای شکل گرفته در این صنعت را از بین برد و با رقابتی نمودن فضای کسب و کار در بخش حمل و نقل ...
اخذ ۵ هزار تومان مالیات بر مصرف گازوئیل، ابزار مناسبی در جهت ارتقاء شاخصهای سه گانه در بهرهوری سوخت در بخش حمل و نقل جادهای است. وضع این مالیات به ...
با جایگزینی عوارض جابجایی کالا در بخش حمل و نقل جادهای با ۱۳۰۰ تومان مالیات بر مصرف هر لیتر گازوئیل، درآمد دولت از محل عوارض راهداری تغییری نمیکند و ...
مالیات بر مصرف سوخت یکی از انواع مالیاتها است که تقریبا در همه کشورهای صنعتی از شرق تا غرب و از نفتی تا غیرنفتی دریافت میشود. بررسیها نشان میدهد ک ...
عوارض جابجایی کالا مهمترین مالیات بخش حمل و نقل است که بر اساس قانون احکام دائمی به منظور توسعه و نگهداری از زیرساختهای جادهای وضع شده است و باید بر ...