سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای دچار موقعیت تعارض منافع است. مسئولیت تنظیمگری بخش حمل و نقل جادهای در حالی به این سازمان سپرده شده است که همزمان ...
کندی جریان عبور کالا از مرزهای تجاری، علت اصلی بالا بودن زمان حمل بینالملل در ایران بوده که بر اساس برآوردها درمورد صادرات و واردات به ترتیب ۸ و ۱۶ ب ...
فرانسه در ماههای اخیر از طرح ۱۰۰ میلیارد یورویی در زمینه افزایش دو برابری ظرفیت راه آهن رونمایی کرده است. به گزارش رویترز، این طرح اهدافی از قبیل کاه ...
با اعلام سازمان راهداری نرخ تن-کیلومتر سال ۱۴۰۲ با ۳۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۵۵۰ تومان رسید. این در حالی است که عمده هزینههای حمل بار جاده ...
در لایحه قانون برنامه هفتم وزارت راه و شهرسازی مکلف به تمهید شرایط لازم برای عبور ۳۰ میلیون تن کالای ترانزیتی از ایران شده است. بررسیها نشان میدهد ک ...
یکی از مهمترین عوامل گرانی حمل و نقل جادهای در ایران، پایین بودن بهرهوری ظرفیت ناوگان یا به عبارتی پایین بودن پیمایش سالانه ناوگان است. این مسئله به ...
درصد سفرهای خالی ناوگان یکی از شاخصهای نمایانگر بهرهوری در حمل و نقل جادهای است که با آن رابطه معکوس دارد. در ایران ۵۰ درصد سفر ناوگان حمل بار جاده ...
بین سطح توسعهیافتگی اقتصاد و هزینههای لجستیک کشورها رابطهای مستقیم وجود دارد. هزینههای لجستیک در اقتصادهای توسعهیافته و در حال توسعه به ترتیب از ...
بر اساس مصوبه شورای اقتصاد در خصوص طرح سامانه «سپهتن» در سال ۱۳۹۸، این سامانه میبایست تا پایان دی ماه سال ۱۴۰۱ به منظور مدیریت و بهینهسازی مصرف سوخت ...
سهم هزینه حمل و نقل از قیمت نهایی کالا در ایران ۲ برابر کشورهای صنعتی است که یکی از مهمترین علل آن، پایین بودن بهرهوری ناوگان، نیروی انسانی و سوخت اس ...