مقایسه با ایران منطقی نیست
امارات از جمله کشورهایی است که قیمت خودروهای کارکرده یا دست دوم در آن به طور قابل ملاحظهای کمتر از دیگر کشورها است. درآمد سرانه بالا، رواج اقامتهای ...
بهرهوری سوخت در حمل و نقل جادهای ایران (۲)
«تخصیص سهمیه سوخت به سفرهای بدون بار»، «افزایش سهمیه سوخت ناوگان فرسوده»، «تخصیص سوخت بیشتر به ناوگان سبک» و «تعیین سقف برداشت روزانه سوخت برای جلوگیر ...
جایگزینی که کارآمدی ندارد
خودروسازان به جای اسقاط خودروهای فرسوده، وجوه جایگزینی پرداخت میکنند که بر اساس قانون باید صرف نوسازی ناوگان شود. اما این وجوه به «صندوق حمایت از تحق ...
سازمان راهداری پاسخگو باشد
بر اساس سالنامه جدید آماری سازمان راهداری، برخی از شاخصهای مهم بهرهوری حمل و نقل در سال ۱۴۰۱ به نسبت سال ۱۴۰۰ تنزل یافته است. طبق این سالنامه، بهره ...
بهرهوری سوخت در حمل و نقل جادهای ایران (۱)
بهرهوری سوخت در بخش حمل و نقل ایران کمتر از نصف اتحادیه اروپا است. در ایران به ازای مصرف هر لیتر گازوئیل ۱۲ تن-کیلومتر کالا جابجا میشود، حال آنکه ای ...
سازمان راهداری به قانون عمل نکرده است
تغییر ماهیت بارنامه از یک سند حمل بار به اوراق بهادار توسط سازمان راهداری، موجب انحراف تمرکز کسب و کارها از برنامهریزی حمل و نقل به بازاریابی شده است ...
نهاد تنظیمگر نباید ماهیت شرکتی داشته باشد
سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای دچار موقعیت تعارض منافع است. مسئولیت تنظیمگری بخش حمل و نقل جادهای در حالی به این سازمان سپرده شده است که همزمان ...
لزوم روانسازی جریان عبور کالا از مرزها
کندی جریان عبور کالا از مرزهای تجاری، علت اصلی بالا بودن زمان حمل بینالملل در ایران بوده که بر اساس برآوردها درمورد صادرات و واردات به ترتیب ۸ و ۱۶ ب ...
در راستای توسعه راه آهن و کاهش مصرف سوخت
فرانسه در ماههای اخیر از طرح ۱۰۰ میلیارد یورویی در زمینه افزایش دو برابری ظرفیت راه آهن رونمایی کرده است. به گزارش رویترز، این طرح اهدافی از قبیل کاه ...
نرخ تن کیلومتر باید اصلاح شود
با اعلام سازمان راهداری نرخ تن-کیلومتر سال ۱۴۰۲ با ۳۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۵۵۰ تومان رسید. این در حالی است که عمده هزینههای حمل بار جاده ...