با اعلام سازمان راهداری نرخ تن-کیلومتر سال ۱۴۰۲ با ۳۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۵۵۰ تومان رسید. این در حالی است که عمده هزینههای حمل بار جاده ...
در لایحه قانون برنامه هفتم وزارت راه و شهرسازی مکلف به تمهید شرایط لازم برای عبور ۳۰ میلیون تن کالای ترانزیتی از ایران شده است. بررسیها نشان میدهد ک ...
یکی از مهمترین عوامل گرانی حمل و نقل جادهای در ایران، پایین بودن بهرهوری ظرفیت ناوگان یا به عبارتی پایین بودن پیمایش سالانه ناوگان است. این مسئله به ...
درصد سفرهای خالی ناوگان یکی از شاخصهای نمایانگر بهرهوری در حمل و نقل جادهای است که با آن رابطه معکوس دارد. در ایران ۵۰ درصد سفر ناوگان حمل بار جاده ...
بین سطح توسعهیافتگی اقتصاد و هزینههای لجستیک کشورها رابطهای مستقیم وجود دارد. هزینههای لجستیک در اقتصادهای توسعهیافته و در حال توسعه به ترتیب از ...
بر اساس مصوبه شورای اقتصاد در خصوص طرح سامانه «سپهتن» در سال ۱۳۹۸، این سامانه میبایست تا پایان دی ماه سال ۱۴۰۱ به منظور مدیریت و بهینهسازی مصرف سوخت ...
سهم هزینه حمل و نقل از قیمت نهایی کالا در ایران ۲ برابر کشورهای صنعتی است که یکی از مهمترین علل آن، پایین بودن بهرهوری ناوگان، نیروی انسانی و سوخت اس ...
بر اساس سیاست ملی لجستیک هند که در سال ۲۰۲۰ میلادی منتشر شده است، این کشور قصد دارد هزینههای لجستیک خود را از ۱۶ درصد تولید ناخالص داخلی، به ۸ درصد ت ...
بررسیها نشان میدهد که قریب ۵۰ درصد از ناوگان حمل بار در کشور مازاد بر نیاز بخش تولید است. سبقت عرضه از تقاضای حمل بار در کنار نظامات اعلام بار و نرخ ...
قیمت کامیونهای وارداتی یا مونتاژ شده در ایران ۲ الی ۳ برابر قیمت کارخانه است و این مسئله به افزایش کرایهها منجر شده است. بر اساس بررسیها توزیع نامن ...