۰۴ آذر ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

سیاست ملی لجستیک هند در سیاست ملی لجستیک مطرح شد

تلاش هند برای کاهش هزینه‌های لجستیک به کمتر از ۸ درصد

بر اساس سیاست ملی لجستیک هند که در سال ۲۰۲۰ میلادی منتشر شده است، این کشور قصد دارد هزینه‌های لجستیک خود را از ۱۶ درصد تولید ناخالص داخلی، به ۸ درصد ت ...

گرانی کرایه حمل بار بررسی علل گرانی حمل و نقل جاده‌ای در ایران (۳)

نقش «ناوگان مازاد بر نیاز» در گرانی کرایه حمل بار

بررسی‌ها نشان می‌دهد که قریب ۵۰ درصد از ناوگان حمل بار در کشور مازاد بر نیاز بخش تولید است. سبقت عرضه از تقاضای حمل بار در کنار نظامات اعلام بار و نرخ ...

قیمت کامیون‌های وارداتی بررسی علل گرانی حمل و نقل جاده‌ای در ایران (۲)

علل اختلاف قیمت ۲ تا ۳ برابری کامیون‌های وارداتی با قیمت کارخانه

قیمت کامیون‌های وارداتی یا مونتاژ شده در ایران ۲ الی ۳ برابر قیمت کارخانه است و این مسئله به افزایش کرایه‌ها منجر شده است. بر اساس بررسی‌ها توزیع نامن ...

گرانی حمل بار بررسی علل گرانی حمل و نقل جاده‌ای در ایران (۱)

۳ عامل گرانی حمل بار جاده‌ای در ایران

حمل بار جاده‌ای در ایران، بر خلاف وجود زیرساخت‌های قابل قبول و ارائه سوخت یارانه‌ای گران بوده و در مقایسه با سهم قیمت نهایی از کالا در کشورهای صنعتی ن ...

راه‌آهن چین لزوم نگاه ویژه به خطوط ریلی

راه‌آهن، پیشران «توسعه باکیفیت» چین

چین طی ۱۰ سال گذشته به میزان ۶۱۷ میلیارد دلار برای توسعه راه‌آهن در مناطق دورافتاده و کشورهای در حال توسعه سرمایه‌گذاری کرده است. چینی‌ها از راه آهن ب ...

باری سنگین بر دوش تولید ملی

سهم حمل و نقل از قیمت کالا در ایران ۲ برابر کشورهای صنعتی

تولید بسیاری از محصولات کشاورزی و معدنی تنها با دسترسی به حمل و نقل ارزان، توجیه اقتصادی پیدا می‌کند. با این حال شاخص‌های نرخ حمل کالا حاکی از گران بو ...

مقررات ابعاد و اوزان خرابی جاده‌ها عامل دوم تصادفات است

آسیب‌های عدم رعایت مقررات ابعاد و اوزان در جاده‌ها برای کشور

مقررات ابعاد و اوزان علی رغم گذشت ۵ سال از ابلاغ آن توسط وزیر وقت راه و شهرسازی، تاکنون اجرا نشده است. رعایت استاندارد ابعاد و اوزان وسایل نقلیه عمومی ...

تنزل شاخص‌های بهره‌وری حمل و نقل جاده‌ای در سال 1401 مطالباتی که ارتباطی با اغتشاشات ندارد

بررسی «ریشه اقتصادی» اعتراض کامیون‌داران و ۵ پیشنهاد

بررسی‌ها نشان می‌دهد اعتراضات اخیر کامیون داران که در گذشته نیز چندین بار سابقه داشته است، ریشه اقتصادی و صنفی دارد و با اغتشاشات اخیر هیچ ارتباطی ندا ...

سوختگیری کامیوندارها - سوخت یارانه‌ای حمل و نقل لزوم اجتناب از اعطای یارانه به خارجی‌ها

بهره‌مندی ناوگان ترانزیتی از سوخت یارانه‌ای چه منطقی دارد؟

آمارهای منتشر شده از سوی سازمان راهداری نشان می‌دهد ۷۲ درصد از ترانزیت عبوری از جاده‌های ایران در سال ۱۴۰۰، توسط ناوگان داخلی و با سوخت یارانه‌ای حمل ...

بهره‌وری نظام اعلام بار چرا شرکت‌های اینترنتی حمل بار رونق ندارند؟

تاثیر منفی «نظام اعلام بار» در بهره‌وری حمل و نقل جاده‌ای

نظام اعلام بار که سال‌ها پیش با هدف ساماندهی به وضعیت برخی پایانه‌های پرتردد ایجاد شد، اکنون به عاملی منفی در بهره‌وری صنعت حمل بار بین شهری تبدیل شده ...