۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۷۲۵۵ ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴ دسته: دیگر رسانه‌ها
۰

معظمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کاهش انگیزه دلالی در بازار خودرو قابل حل است، گفت: برای این کار دو راه حل وجود دارد؛ اول منطقی کردن قیمت و دوم افزایش بهره وری خودروسازان.

به گزارش مسیر اقتصاد به نقل از اقتصادخودرو؛ دکتر منصور معظمی معاون وزیر صمت و رئیس سازمان گسترش صنایع (ایدرو) معتقد است اختلاف قیمت خودرو بین بازار و کارخانه سبب شده تا خودرو از کالای مصرفی به کالای سرمایه ای تبدیل شود و انگیزه دلالی افزایش یابد.

۲ راهکار کاهش انگیزه دلالی در صنعت خودرو

وی در گفتگوی اختصاصی با اقتصادخودرو با بیان اینکه کاهش انگیزه دلالی در بازار خودرو قابل حل است، گفت: برای این کار دو راه حل وجود دارد؛ اول منطقی کردن قیمت و دوم افزایش بهره وری خودروسازان.

معظمی در تبیین منطقی کردن قیمت خودرو خاطر نشان کرد: منظور این نیست که قیمت را بازار تعیین کند بلکه قیمت تمام شده به علاوه حاشیه سود تعیین کننده قیمت باید باشد که به کاهش دلالی کمک می کند.

لزوم واگذاری شرکت اقماری خودروسازان به بخش خصوصی

وی با بیان اینکه یکی از عیوب خودروسازان وجود شرکت های زیرمجموعه است، تصریح کرد: به خودروسازان گفته شده تا اموال مازاد و شرکت های زیر مجموعه خود را واگذار کنند.

معظمی افزود: خودروسازان تاکنون بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان از اموال خود را فروخته اند که این روند بایستی ادامه یابد

وی در ادامه به ضرورت چابک سازی خودروسازان اشاره نمود و گفت: ساختار خودروسازان نیازمند اصلاح است. برخی از ساختارها بایستی با یکدیگر ادغام شوند.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.