۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۵۴۹۸ ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱ دسته: تولید، صنعت خودرو کارشناس: امیرحسین عسکریان
۰

وزارت صنعت کره جنوبی اعلام کرده است برنامه ارائه تسهیلات ۳ میلیارد دلاری به قطعه سازان خودرو را، باهدف رفع چالش دسترسی به نقدینگی آن ها، در دستور کار قرار داده است. با اعطای این تسهیلات، چالش های ناشی از عدم دسترسی به نقدینگی قطعه سازان مرتفع می شود و خودروسازان می توانند با درصد داخلی سازی بیشتری اقدام به تولید خودرو نمایند.

به گزارش مسیر اقتصاد  دولت کره جنوبی اعلام کرده است که قصد دارد تا یک بسته حمایتی را به قطعه سازان خودرو که مشکلات مالی دارند، تخصیص دهد. هدف از ارائه این تسهیلات حمایت از قطعه سازان داخلی عنوان شده است.

تسهیلات ۳ میلیارد دلاری دولت کره جنوبی برای حمایت از قطعه سازان

وزارت صنعت کره جنوبی دیروز در بیانیه ای اعلام کرد: به دنبال تهیه بسته ای هستیم تا به وسیله آن برای قطعه سازانی که با چالش نقدینگی مواجه هستند، تسهیلات ۳ میلیارد دلاری در نظر بگیریم. در حال حاضر چالش های قطعه سازان در خصوص عدم تأمین نقدینگی منجر شده تا بازدهی این تأمین کنندگان قطعات به طور میانگین ۲ درصد کاهش یابد.

وزارت صنعت اعلام کرده است که دولت در راستای فراهم ساختن نقدینگی، یک برنامه تضمین سرمایه را کلید می‌زند تا وام‌هایی از سوی خودروسازان و دولت به شرکت‌های قطعه‌سازی خودرو اعطا شود.

استقبال خودروسازان از اعطای تسهیلات به قطعه سازان

سازمان صنایع خودرو کره جنوبی از این تصمیم دولت استقبال کرده و گفته در صورت اجرا شدن این بسته حمایتی می توان امیدوار بود که قطعه سازان بتوانند بازارهای داخلی بیشتری را پوشش دهند و کارگران بیشتری در صنعت قطعه سازی کره جنوبی مشغول به کار شوند و نرخ بیکاری کاهش یابد.

صنعت قطعه‌سازی تأثیر بسزایی در رشد اقتصاد کره‌جنوبی دارد؛ بطوریکه ۷ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را به خود اختصاص می‌دهد و هم اکنون ۲۳۵ هزار نفر در صنعت خودرو کره جنوبی مشغول به کار هستند که بخش عمده آن ها در بخش های مربوط به قطعه سازی فعالیت می کنند.

بر اساس آمارهای منتشره از سوی دولت کره جنوبی، شمار شرکت های خودروساز در این کشور از سال ۲۰۱۵ تا سال جاری میلادی به ۳۱ شرکت افزایش یافته است.

حمایت یک میلیارد دلاری دولت کره جنوبی از جنرال موتورز برای بهبود داخلی سازی

همچنین دولت کره جنوبی قصد دارد تا بیشترین مبالغ وام را برای خودروساز جنرال موتورز که به تولید خودرو در کره جنوبی می پردازد، اختصاص دهد. دولت این کشور قصد دارد تا مبلغ یک میلیارد دلار وام به صورت سالانه برای این خودروساز در نظر گیرد تا چالش های تولیدی این خودروساز را برطرف نماید.

در واقع دولت به دنبال این است تا از این طریق چالش های ناشی از عدم بهبود داخلی سازی جنرال موتورز را برطرف نماید. به عقیده کارشناسان یکی از دلایلی که سبب شده تا محصولات این خودروساز آمریکایی به صورت کامل در کره جنوبی داخلی سازی نشوند، چالش های دسترسی به نقدینگی است.

لذا دولت کره معتقد است با جریان افتادن نقدینگی تازه به این خودروساز می تواند تأمین کنندگان این خودروساز را تقویت کند تا در نهایت قطعات بیشتری را داخلی سازی نمایند.

منبع: رویترز yon.ir/3nAew

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.