۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۱۹۱۷ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰ دسته: حمایت از کشاورزی، کشاورزی کارشناس: مهدی سروی
۰

وزارت کشاورزی کانادا به منظور جبران خطرات ناشی از تولید و تجارت محصولات کشاورزی، با اعطای یارانه اقدام به برنامه ریزی برای حمایت از کشاورزان و فعالین حاضر در این بخش نموده است.

به گزارش مسیر اقتصاد ارزش بخش کشاورزی کانادا در اقتصاد این کشور حدود ۱۱۰ میلیارد دلار برآورد می شود و حدود ۶۴.۶ میلیارد دلار ارزش صادرات این بخش است.

حفظ چنین سطح تولید محصولات کشاورزی یکی از دغدغه های جدی دولت کانادا است و در همین راستا این کشور با برنامه های یکپارچه در مدیریت ریسک تولید محصولات، کاهش خطرات کسب و کارهای مزرعه و افزایش درآمد کشاورزان سعی در حفظ این میزان تولید دارد.

دولت کانادا به منظور مدیریت ریسک تولید و تجارت محصولات کشاورزی اقدام به تهیه برنامه BRM در جهت کاهش خطرات لازم در مسیر تولید کرده است.

سرمایه گذاری ۳ میلیارد دلاری دولت کانادا در بخش کشاورزی

برنامه حمایتی دولت کانادا در قبال ریسک تولید و تجارت محصولات کشاورزی

یکی از مولفه های برنامه مشارکت کشاورزی کانادا برنامه ریزی برای کاهش ریسک فعالیت های مرتبط با تولید و عرضه محصولات کشاورزی(Agririsk) است که در ۵ سال آینده پیگیری خواهد شد.

هدف این برنامه پوشش ریسک کشاورزی کانادا است که با برنامه ریزی دولت های فدرال و ایالتی کانادا از چند سال گذشته آغاز شده و طی سال های اخیر با پیشرفت چشم گیری مواجه شده است.

اخیرا نیز طبق اعلام وزیر کشاورزی کانادا، دولت های ایالتی و فدرال کانادا حدود ۵۵ میلیون دلار به منظور کاهش ریسک تولید محصولات کشاورزی اختصاص خواهند داد.

سرمایه گذاری به منظور کاهش ریسک تولید محصولات کشاورزی در زمینه تحقیق و توسعه روش های مدیریت ریسک کسب و کار و ایجاد ظرفیت های لازم اجرایی به منظور تربیت مدیران انجام خواهد شد.

وزیر کشاورزی کانادا در مورد ضرورت کاهش ریسک های کسب و کار کشاورزی اعلام کرده است: با توجه به زحمات زیاد کشاورزان و وجود خطرات زیاد در زمینه تولید محصولات غذایی نیاز است تا دولت حمایت های لازم را از کشاورزان به عمل آورد.

لارنس مک آلی در مورد برنامه جدید دولت کانادا نیز اعلام کرده است، برنامه های دولت خطر تولید محصولات کشاورزی و کسب و کارهای مزرعه را کاهش می دهد.

وزارت کشاورزی کانادا مسئول بخش بازرگانی این حوزه است

پشتیبانی مالی جهت پوشش ریسک های تجاری بخش کشاورزی

تشریح برنامه های مدیریت ریسک کسب و کارهای کشاورزی نکات قابل توجهی دارد که در ادامه بیان شده است:

  • دولت کانادا به منظور کاهش خطرات احتمالی راه اندازی کسب و کارهای جدید(ARI) در حوزه تولید و تجارت محصولات کشاورزی حمایت های ویژه ای را انجام خواهد داد.
  • به منظور کاهش مشکلات و موانع حضور بخش خصوصی در زمینه ایجاد نوآوری و تحقیق و توسعه در زمینه رفع خطرات برنامه های کاربردی ارائه می شود.
  • تحت برنامه MicroGrants حمایت ۲۵ هزار دلاری در جهت پژوهش های تحقیقاتی صورت خواهد گرفت.
  • به منظور دریافت کمک های مالی جهت پشتیبانی از فعالیتهای مدیریت ریسک تولید و تجارت محصولات کشاورزی ظرفیت های اداری مهیا شده است.

برنامه های حمایت های مالی دیگر در قبال ریسک فعالیت های مرتبط با بخش کشاورزی

دولت کانادا برنامه های مهم دیگری به منظور مدیریت ریسک بخش کشاورزی این کشور نیز در نظر گرفته است که شامل موارد زیر است.

Agristability برنامه حمایت از تولیدکنندگان محصولات کشاورزی است که حاشیه امنی برای تولید محصولاتشان ایجاد می کند. بر اساس برنامه Agrilnvest نیز جریان نقدی به منظور جبران کاهش درآمدهای ناشی از خطرات احتمالی در مسیر تولید محصولات کشاورزی فراهم می شود.

سرمایه گذاری دولت کانادا با هدف افزایش تولید و صادرات کشاورزی

گفتنی است خطرات احتمالی تولید و تجارت محصولات کشاورزی شامل تغییرات آب و هوایی، آفات و بیماری های زراعی و دامی و از دست دادن بازارهای فروش محصولات تولیدی به دلیل تنش های سیاسی-اقتصادی است.

به تازگی مقامات سیاسی دو کشور کانادا و آمریکا در زمینه وضع تعرفه های وارداتی با یکدیگر به مشکل برخورد کرده اند. در همین راستا یکی از بخش هایی که می تواند تحت تأثیر این جنگ تجاری قرار بگیرد و از میزان صادرات آن کاسته شود، بخش کشاورزی است و از این رو دولتمردان کانادایی قصد دارند در این زمینه نیز برنامه هایی را به منظور آماده سازی در دستور کار قرار دهند.

منبع: وزارت کشاورزی کانادا



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.