۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۰۴۰۵ ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶ دسته: حمایت از کشاورزی، کشاورزی کارشناس: مهدی سروی
۰

برنامه جامع مشارکت کشاورزی دولت کانادا، سرمایه گذاری ۳ میلیارد دلاری در ۵ سال آینده در بخش کشاورزی ایالت های مختلف این کشور است؛ هدف این برنامه کمک به بهبود کمی و کیفی نوآوری در تولیدات کشاورزی است.

به گزارش مسیر اقتصاد کشاورزی یکی از ارکان مهم اقتصاد کانادا به شمار می رود و نقش قابل توجهی در پیشبرد اهداف اقتصادی این کشور دارد.

وزارت کشاورزی کانادا به منظور پاسخگویی به افزایش تقاضای بازارهای جهانی برای محصولات با کیفیت کانادایی، در نظر دارد تا پروژه های سرمایه گذاری مهمی با همکاری تمام بخش های مرتبط دولتی در حوزه کشاورزی انجام دهد.

سرمایه گذاری در ایالت ساسکاچوان در قالب مشارکت کشاورزی کانادا

به تازگی دولت فدرال کانادا طبق توافق جدید با مسئولین ایالت ساسکاچوان، پروژه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی این ایالت را در قالب برنامه مشارکت کشاورزی کانادا  آغاز خواهد کرد.

بنابر اعلام دولت کانادا، برنامه جامع مشارکت کشاورزی این کشور سرمایه گذاری ۳ میلیارد دلاری در ۵ سال آینده در بخش کشاورزی ایالت های مختلف این کشور است؛ هدف این برنامه کمک به بهبود کمی و کیفی نوآوری در تولیدات کشاورزی است.

همچنین به وسیله این برنامه، ریسک های تجاری مرتبط با تولید و فضای کسب و کار کشاورزی کانادا کاهش پیدا کرده است و از تولیدات کشاورزی حمایت ویژه ای انجام خواهد گرفت.

تجربه موفق وزارت کشاورزی کانادا در مدیریت واحد تولید و بازرگانی

میزان سرمایه گذاری در ایالت ساسکاچوان ۳۸۸ میلیون دلار خواهد بود

بر اساس برنامه جامع، حدود ۳۸۸ میلیون دلار ظرف ۵ سال آینده در ایالت ساسکاچوان به منظور حمایت از بخش کشاورزی سرمایه گذاری خواهد شد.

بنابر اعلام وزارت کشاورزی کانادا، ۶۰ درصد از این سرمایه گذاری توسط دولت مرکزی و ۴۰ درصد دیگر را مسئولین محلی ایالت تامین خواهند کرد.

گفتنی است این توافق نامه از ۱ آوریل سال جاری اجرایی شده است و جایگزین برنامه ی قبلی این ایالت، با عنوان GF2 خواهد شد.

بهبود شرایط کشاورزان و تجارت بخش کشاروزی هدف اصلی دولت

مک آلی وزیر کشاورزی کانادا اعلام کرد: برنامه ریزی مشارکت کشاورزی کانادا در ایالت ساسکاچوان به منظور نوآوری، رشد و موفقیت بخش کشاورزی اجرایی می شود و همانگونه که کارشناسان اعلام کرده اند، این سرمایه گذاری به تقویت درآمد طبقه متوسط کشاورزان و بهبود شرایط تجاری بخش کشاورزی در این ایالت منجر خواهد شد.

همچنین لایل استوارت، مسئول بخش کشاورزی ایالت ساسکاچوان درباره این پروژه همکاری گفته است: سرمایه گذاری مشترک با دولت مرکزی باعث رشد پایدار بخش کشاورزی و سودآوری صنایع کشاورزی این ایالت می شود.

۶ بخش مهم سرمایه گذاری در ایالت ساسکاچوان 

سرمایه گذاری اعلام شده توسط دولت کانادا در ۶ زمینه عملیاتی خواهد شد:

بخش اول سرمایه گذاری ها در زمینه تحقیق و نوآوری به میزان ۱۹۱.۵ میلیون دلار و به منظور ایجاد مزیت رقابتی در محصولات تولیدی انجام خواهد گرفت.

به عنوان بخش دوم نیز در زمینه حفاظت از محیط زیست، تغییرات آب و هوایی و پایداری شرایط مناسب جهت تولید محصولات کشاورزی نیز در حدود ۷۰.۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خواهد شد.

بخش سوم سرمایه گذاری ها در زمینه مدیریت ریسک کشاورزان در مواجهه با خطرات احتمالی تولید محصولات کشاورزی به میزان ۴۸ میلیون دلار انجام خواهد گرفت.

در بخش چهارم نیز به منظور تجارت و توسعه بازارهای داخلی و خارجی و کمک به صنایع کشاورزی داخلی کانادا،  ۷.۵ میلیون دلار سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است.

در بخش پنجم مسئولین دولتی برای جلب اعتماد عمومی به برنامه مشارکت کشاورزی ۸.۵ میلیون دلار در نظر گرفته اند.

و در بخش ششم و پایانی این پروژه سرمایه گذاری، برنامه های دیگری نیز در حوزه های مرتبط با تولید محصولات کشاورزی به میزان ۳۲ میلیون دلار اختصاص خواهد یافت.

منبع: وزارت کشاورزی کانادا



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.