۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۶۹۷۳ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰ دسته: دولت و حکمرانی
۰

رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی پروژه های اولویت دار دستگاه ها در سال ۹۷ را ابلاغ نمود. طبق این ابلاغیه ۱۲ دستگاه در مجموع مسئول اجرای ۲۷ پروژه اولویت دار شده اند.

به گزارش مسیر اقتصاد ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در چهل و نهمین جلسه خود که در تاریخ ۱۰ اردیبهشت برگزار شد؛ ۲۷ پروژه اولویت دار سال ۹۷ را تصویب نمود. این پروژه ها در تاریخ ۹ خردادماه سال جاری به دستگاه ها ابلاغ شد.

طبق این ابلاغیه ۱۲ دستگاه بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه، سازمان صدا و سیما، معاونت علمی و فناوری رییس جمهور، وزارت ارتباط و فناوری اطلاعات، وزارت امور اقتصاد و دارایی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت راه وشهرسازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت نفت و وزارت نیرو در سال جاری دارای پروژه اولویت دار خواهند بود.

این دستگاه ها موظف شده اند منشور این پروژه های اولویت دار را تا امروز به دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارسال نمایند.

علاوه بر این دستگاه های مجری «بسته های رونق تولید و اشتغال» و پروژه های ابلاغی سال ۹۶ نیز موظف شده اند تا نسبت به ارسال گزارش عملکرد برنامه های اجرایی سال ۹۶ و اهداف کمی و برنامه های زمان بندی پروژه های جدید که قابلیت استمرار در سال ۹۷ دارد، اقدام نمایند.

در ادامه ابلاغیه کامل ستاد به همراه پروژه های اولویت دار سال ۹۷ آورده شده است:

گفتنی است تعداد پروژه های اقتصاد مقاومتی دستگاه ها در سال ۹۵ معادل ۱۲۱ پروژه برای ۲۳ دستگاه و در سال ۹۶ معادل ۹۶ پروژه برای ۱۹ دستگاه بوده است.

۹۶ پروژه اقتصاد مقاومتی و ۲۰۲ تکلیف برای رونق تولید و اشتغال

همچنین این ستاد تاکنون هیچگونه گزارش عملکردی در خصوص پروژه های مذکور ارائه نکرده است.

ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تاکنون گزارشی از عملکرد خود ارائه نکرده است

در ابتدای ماه جاری، شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی در نامه به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بر لزوم اصلاح روند فعالیت های ستاد متناسب با شرایط کشور تاکید کرد.

ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در حیاتی‌ترین زمان غیرفعال شده است/ لزوم اصلاح روند فعالیت‌های ستاد

پیش از نیز این شبکه با انتشار کتابی تحت عنوان «مسیر فرمانده اقتصاد ایران» ۹۵ اقدام جهشی و اولویت دار اقتصاد مقاومتی را به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی پیشنهاد کرده بود.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.