۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۱۲۵۹ ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵ دسته: دولت و حکمرانی
۰

با وجود تاکیدات رهبر انقلاب و وعده جهانگیری در خصوص ارائه گزارش عملکرد ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و دستگاه های ذیل آن به مردم، تاکنون هیچ گزارشی از طرف این ستاد به مردم ارائه نشده و دلیل آن نیز هنوز مشخص نیست.

به گزارش مسیر اقتصاد ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به عنوان فرمانده اقتصاد ایران تا کنون گزارشاتی را از عملکرد خود به محضر رهبر انقلاب، مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان ارائه نموده است، اما از منظر رهبر انقلاب این گزارشات کافی نیست و لازم است ستاد گزارش اقدامات خود را در اختیار مردم نیز قرار دهد. با این وجود تاکنون گزارشی از طرف ستاد به مردم ارائه نشده است.

در این راستا جهانگیری فرمانده این ستاد در ۲۶ بهمن ۹۵ از ارائه گزارش به مردم تا انتهای سال خبر داد و از دستگاه‌های اجرایی خواست ضمن تکمیل و بروزرسانی گزارش عملکرد اقتصاد مقاومتی، هرچه سریعتر آخرین اقدامات خود را به اطلاع دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برسانند تا گزارشی جامع و کامل از اقدامات دولت در عملیاتی کردن طرح های اولویت دار اقتصاد مقاومتی در سال ۹۵ تدوین و به مسئولان عالی کشور و مردم ارائه شود.

در ادامه نیز طیب نیا وزیر وقت اقتصاد دولت یازدهم پس از آخرین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سال ۱۳۹۵ که در ۲۳ اسفند برگزار شده بود، از آماده بودن این گزارش بر اساس نیپا (نظام یکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی) برای ارائه به مردم خبر داد و گفت: دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گزارش کاملی را برای ارائه به مقام معظم رهبری و افکار عمومی (مردم) آماده کرده است.

با این وجود اما تاکنون هیچ گزارشی از طرف ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به مردم ارائه نشده است و دلیل آن نیز هنوز مشخص نیست.

دسترسی مردم به سامانه نیپا

نظام یکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی یا نیپا سامانه ای است که به منظور رصد اقتصاد مقاومتی و اقدامات انجام شده طی آن توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ایجاد شده است. با این وجود تاکنون گزارشی از این سامانه به صورت عمومی منتشر نشده است.

پیشنهاد می شود ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به منظور شفاف سازی و مشخص شدن وضعیت دستگاه ها در اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی، شرایط دسترسی عموم مردم به سامانه نیپا را جهت اطلاع از وضعیت دستگاه ها فراهم آورد.

بدین ترتیب قابلیت بررسی عملکرد دستگاه ها برای مردم به وجود خواهد آمد و دستگاه ها نیز خود را ملزم به اجرای صحیح و دقیق اقتصاد مقاومتی و ارائه گزارش های لازم خواهند دید.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.