۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۶۰۵۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱ دسته: دولت و حکمرانی
۰

ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با وجود گذشت ۲ ماه از آغاز سال جدید، نه تنها گزارش عملکردی از ۲ سال گذشته خود منتشر نکرده، بلکه برنامه پروژه های دستگاه ها در سال ۱۳۹۷ را نیز ارائه نکرده است.

به گزارش مسیر اقتصاد رهبر انقلاب در سخنرانی دیروز خود در دیدار با کارگزاران نظام فرمودند: من عرض میکنم دشمن ما اتاق جنگ را برده است در وزارت خزانه‌داری؛ [اتاق] جنگ علیه ما به جای وزارت دفاع، وزارت خزانه‌داری آنها است، به شکل فعّال هم مشغولند. قبلاً هم همین‌جور بود؛ سال ۹۰ و ۹۱ [هم] که آن تحریمها را شروع کردند -به خیال خودشان تحریمهای فلج‌کننده که به کوری چشم آنها نتوانست جمهوری اسلامی را فلج کند- فعّال بودند؛ حتّی وزیر آمریکایی میرفت با یکایکِ رؤسای بانک‌های مختلف در کشورهای مختلف تماس میگرفت؛ یعنی این‌جور فعّال بودند؛ شب‌وروز مشغول بودند.

ایشان خاطرنشان کردند: من عرض میکنم اینجا هم بایست ستاد مقابله‌ی با شرارتِ این دشمن در مجموعه‌ی اقتصادی تشکیل بشود؛ وزارت خارجه باید پشتیبانی کند، باید به‌صورت همراه کمک کند لکن بایست در مرکز اقتصادی دولت این ستاد تشکیل بشود و این کار را دنبال کنند. البتّه اقتصاد مقاومتی علاج همه‌ی اینها است که باید با جدّیّت دنبال بشود؛ ولی امروز با توجّه به کارهایی که دشمن دارد میکند، ممکن است یک بخشهای خاصّی از اقتصاد مقاومتی اولویّت پیدا بکند که آنها را بایستی دنبال بکنند.

فرمانده اقتصاد ایران چه می کند؟

این بیانات رهبر انقلاب در شرایطی بیان شده است که نه تنها چنین نهادی در کشور فعال نیست، بلکه همان ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز که باید برای مقاوم سازی اقتصاد به عنوان «فرمانده اقتصاد ایران» برنامه ریزی و عملیات می کرد، مدت هاست در بی عملی به سر می برد؛ جلسات این ستاد با فاصله بیشتر از گذشته برگزار می گردد و مسائل مهم و اساسی کشور در آن بحث نمی شود.

در شرایط فعلی، ضرورت اجرای راهکارهای اولویت دار بیش از پیش وجود دارد؛ این درحالیست که ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با وجود گذشت ۲ ماه از آغاز سال جدید، نه تنها گزارش عملکردی از ۲ سال گذشته خود منتشر نکرده، بلکه برنامه پروژه های دستگاه ها در سال ۱۳۹۷ را نیز ارائه نکرده است.

ضروری است وضعیت ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی هر چه سریعتر اصلاح گردد و این نهاد، در راستای تحقق ۳ ماموریت اصلی خود قدم بردارد.

ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی باید «فرمانده اقتصاد ایران» باشد



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.