۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۳۸۰۵ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱ دسته: تولید
۰

خودروسازان مطرح فورد و فولکس واگن به دنبال همکاری با خودروسازان چینی به منظور گسترش خودروهای برقی در بازار این کشور هستند. این همکاری ها در قالب طرح های سرمایه گذاری مشترک انجام می شود.

به گزارش مسیر اقتصاد شرکت خودروساز فورد چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد تا در قالب طرح سرمایه گذاری مشترک با خودروساز چینی زوتیو به تولید خودروهای برقی هوشمند بپردازد.

برای شروع این قرارداد در قالب سرمایه گذاری مشترک مبلغ ۲۰ میلیون دلار در نظر گرفته شده است. این طرح در منطقه ژجیانگ شروع به کار می کند و پس از آن در سایر مناطق چین گسترش می یابد.

رشد ۱۹ درصدی خودروهای الکتریکی در چین تا سال ۲۰۲۲

بنا به گفته کارشناسان خودرو ناوگان حمل و نقل عمومی در چین به سرعت به سمت خودروهای برقی در حرکت هستند و تعداد خودروهای با سوخت فسیلی رو به کاهش است. انتظار می رود تا سال ۲۰۲۲، فروش خودروهای الکتریکی ۱۹ درصد رشد نماید و میزان تولید خودروها برای ناوگان حمل و نقل عمومی به ۲۶ میلیون دستگاه برسد.

همکاری خودروساز شاوگی با خودروساز آلمانی فولکس واگن

علاوه بر شرکت فورد، خودروساز آلمانی فولکس واگن نیز قصد همکاری با شرکت چینی شاوگی در قالب طرح سرمایه گذاری مشترک دارد. شرکت فولکس واگن قصد دارد خودروهای الکتریکی خود را به صورت گسترده در بازارهای چینی به فروش برساند.

برای این منظور شرکت فولکس واگن اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۲ قصد سرمایه گذاری ۱۸.۳ میلیارد دلاری در توسعه خودروهای برقی، خودروهای بدون راننده و سایر فناوری های روز این صنعت را دارد.

هریت دیس مدیر عامل فولکس واگن با بیان اینکه تا سال ۲۰۲۱، شش کارخانه تولید خودروهای برقی در چین راه اندازی خواهد شد، گفت: در هفت سال آینده، فولکس واگن ۴۰ خودروی جدید برقی را در چین تولید می کند.

مدیر عامل فولکس واگن با بیان اینکه هدف بعدی این شرکت تولید ۴۰۰ هزار خودرو تا سال ۲۰۲۰ است، افزود: این میزان تولید یک پنجم کل تولیدات خودرو در چین را شامل می شود.

این روندها نشان می دهد که خودروسازان مطرح جهانی به دنبال سرمایه گذاری در کشورهای هدف برای گسترش خودروهای برقی هستند. همچنین این خودروسازان علاقمندند در قالب سرمایه گذاری مشترک با خودروسازان داخلی طرح های خود را پیگیری نمایند.

منبع: چاینا دیلی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.