۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۴۵۲۹۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲ دسته: تولید کارشناس: امیرحسین عسکریان
۰

گسترش خودروهای برقی BMW در کشور چین، ممنوعیت واردات خودرو با استانداردهای آلایندگی پایین به سریلانکا، صادرات محصولات فورد از روسیه به اروپا و رشد صادرات خودروهای برزیلی به بازارهای آمریکای لاتین، خبرهای مهم صنعت خودروی جهان در روزهای اخیر بوده اند.

صنعت خودرو یکی از مهم ترین بخش های اقتصاد کشورهاست که می تواند سهم قابل توجهی در تولید و اشتغال داشته باشد.

مسیر اقتصاد تحولات یک هفته اخیر در صنعت خودرو جهان را مورد بررسی قرار داده است. در ادامه به برخی از اخبار مهم این حوزه اشاره می شود:

گسترش خودروهای برقی خودروساز BMW در کشور چین

نیکولاس پیتر، مدیر مالی BMW با بیان اینکه تولید خودروهای برقی این خودروساز آلمانی در کشور چین گسترش یافته است، گفت: سالانه شاهد گسترش خودروهای برقی شرکت خودروساز BMW در کشور چین هستیم. در سال گذشته در مجموع ۶۰۰ هزار خودرو BMW در کشور چین به فروش رسیده و این آمار رو به افزایش است.

وی افزود: سال ۲۰۱۹ نقطه عطفی برای این خودروساز آلمانی در فروش وسایل نقلیه الکتریکی است؛ به طوریکه پیش بینی می شود در سال ۲۰۱۹، ۵۰۰ هزار خودرو الکتریکی فروخته شود.

گفتنی است این خودروساز آلمانی در سال ۲۰۱۷ بهترین میزان فروش خود در محصولات الکتریکی را بدست آورده است. آمار فروش این خودروساز در سال گذشته میلادی ۲.۴ میلیون خودرو بوده است.

ممنوعیت واردات خودرو با استانداردهای آلایندگی پایین به سریلانکا

دولت سریلانکا قصد دارد تا از ماه آینده سال جاری واردات خودروهایی که استانداردهای ایمنی و آلایندگی لازم را ندارند، ممنوع کند.

وزارت خارجه سریلانکا در بیانه ای اعلام کرد: بر اساس تصمیمات گرفته شده از واردات تمام خودروهایی که استانداردهای ایمنی از قبیل کمربند ایمنی استاندارد و کیسه هوای مناسب ندارند و یا از استانداردهای آلایندگی مناسبی برخوردار نیستند، جلوگیری به عمل خواهد آمد.

در ادامه این بیانیه آمده است که واردکنندگان خودرو برای باز کردن هر اعتبار LC برای واردات محصولات خود به استانداردهای اعمال شده توجه نمایند. همچنین در صورت عدم رعایت استانداردهای لازم اعم از آلایندگی و ایمنی از واردات خودرو جلوگیری به عمل می آید.

صادرات محصولات خودروساز فورد از روسیه به اروپا

کارخانه های تولیدی فورد در کشور روسیه به دنبال صادرات محصولات خود به اروپا هستند؛ به طوریکه افزایش صادرات محصولات این کارخانه خودروساز منجر به افزایش تولیدات فورد در کشور روسیه شده است.

گفتنی است میزان فروش خودرو در سال ۲۰۱۲ در کشور روسیه به میزان ۲.۹۳ میلیون دستگاه افزایش یافته است و از این منظر کشور روسیه از آلمان نیز پیشی گرفته است. این درحالیست که بعد از بحران اوکراین و ایجاد بحران اقتصادی در کشور روسیه میزان فروش خودرو در این کشور در سال ۲۰۱۴ میلادی به ۱.۴ میلیون دستگاه کاهش یافته بود.

همچنین فروش محصولات شرکت فورد در کشور روسیه در سال گذشته با ۱۸ درصد افزایش به بیش از ۵۰ هزار دستگاه رسیده است. این درحالیست که در سال ۲۰۱۲ میزان فروش محصولات فورد در بازار داخلی روسیه به بیش از ۱۳۰ هزار دستگاه رسیده بود. با اینحال در سال های اخیر بخشی از تولیدات شرکت فورد در کشور روسیه به دیگر کشورها از جمله کشورهای اروپایی صادر شده است.

لازم به ذکر است شرکت فورد ب تازگی سرمایه گذاری جدیدی در کشور روسیه انجام داده است که منجر به ایجاد ۶۰۰ شغل مستقیم جدید در یکی از کارخانه های خودروسازی این کشور شده است.

رشد صادرات خودروهای برزیلی به بازارهای آمریکای لاتین

بیش از ۶۰ درصد خودروهای آلمانی که در کشور برزیل ساخته می شوند به بازارهای کلمبیا صادر می شوند. گفتنی است صادرات خودروهای تولیدی در برزیل به کشورهای همسایه آمریکای لاتین در ۱۱ ماهه سال گذشته میلادی به میزان ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو رسید، که نسبت به سال گذشته به میزان ۵۳ درصد افزایش داشته است. همچنین یکی از خودروسازان بزرگ برزیلی قصد دارد میزان صادرات خودرو را به ۷۵۰ هزار دستگاه در سال برساند.

منبع: چاینادیلی، دیلی میرور، اوتو نیوز و پایگاه اف.تی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.