۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۲۲۰۰۱ ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱ دسته: انرژی
۰

طبق گزارش آژانس جهانی انرژی در سال ۲۰۱۶ میلادی تعداد خودروهای الکتریکی با ۶۰ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۱۵، به بیش از ۲ میلیون رسید.

به گزارشمسیر اقتصاد طبق گزارش آژانس جهانی انرژی در سال ۲۰۱۶ میلادی تعداد خودروهای الکتریکی با ۶۰ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۱۵، به بیش از ۲ میلیون رسید.

طبق این آمار با وجود افزایش چشمگیر تعداد خوروهای الکتریکی در سال گذشته، همچنان وسایل نقلیه الکتریکی سهمی حدود ۰.۲ درصد از کل خودروهای جهان را به خود اختصاص داده‌اند که رقمی بسیار ناچیز است. بازار خودروهای الکتریکی درحال حاضر در ابتدای راه قرار دارد و راهی طولانی برای توسعه مقیاس تولید این خودروها باید پیموده شود.

گسترش حضور خودروهای الکتریکی در بازارهای جهانی میتواند تأثیری چشمگیر بر میزان تقاضای انرژی‌های فسیلی همچون نفت داشته باشد. طبق گزارش آژانس جهانی انرژی درحال حاضر یکی از دلایل اصلی رشد تولید و فروش وسایل نقلیه الکتریکی سخت تر شدن قوانین حفاظت از محیط زیست در کشورهای جهان است.

در سال ۲۰۱۶ میلادی کشور چین با اختلاف زیادی بزرگترین بازار فروش خودروهای الکتریکی بوده است. در سال گذشته بیش از ۳۳۶ هزار خودرو الکتریکی در بازارهای کشور چین به فروش رفته است. بازار چین بیش از ۴۰ درصد از کل بازار خودروهای الکتریکی را به خود اختصاص داده و میزان فروش خودرو در این کشور بیش از ۲ برابر آمریکا بوده است.

کشور چین برای خریداران خودروهای الکتریکی معافیت‌های مالیاتی مشخصی در نظر گرفته و شرایط صدور گواهی نامه و اخذ پلاک را برای این خودروها تسهیل نموده است.

کل خودروهای الکتریکی فروخته شده در کشورهای اروپایی در سال گذشته بالغ بر ۲۱۵ هزار خودرو بوده و کشورهای نروژ، هلند، سوئد، فرانسه و بریتانیا رتبه‌های اول تا پنجم را در بین کشورهای اروپایی از آن خود نموده‌اند.

کشورهای چین، آلمان، فرانسه، بریتانیا و آمریکا طرح‌های متعددی برای گسترش خودروهای الکتریکی در نظر دارند و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده بین این کشورها قرار است تا سال ۲۰۳۰، وسایل نقلیه الکتریکی بیش از ۳۰ درصد کل سهم بازار خودرو، اتوبوس، کامیون و ون را به خود اختصاص دهند.

آژانس جهانی انرژی پیش بینی کرده است که تا سال ۲۰۴۰ میلادی بیش از ۶۰۰ میلیون خودرو الکتریکی در جهان تولید خواهد شد و به فروش خواهد رسید.

منبع: راشاتودی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.