۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۴۹۵۰۰ ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰ دسته: مسکن
۰

کانادا با سابقه تاریخی در سرمایه‌گذاری ساخت مسکن، اخیرا بیش از ۲ میلیارد دلار بودجه برای ساخت ۱۷ هزار واحد مسکونی از جمله مسکن ارزان قیمت اختصاص داده است. این کشور از سال ۲۰۱۷ تاکنون بیش از ۲۶.۵ میلیارد دلار برای ساخت و تعمیر مسکن تامین مالی کرده است.

به گزارش مسیر اقتصاد بزرگترین سرمایه‌گذاری تاریخی در کانادا در بخش مسکن انجام شده است تا با دو برابر شدن ساخت و سازها، نیاز مسکن در دهه آینده در این کشور تامین شود. جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا از سرمایه‌گذاری بیش از دو میلیارد دلاری حمایت از سه طرح کلیدی به منظور ساخت حدود ۱۷ هزار خانه برای خانواده‌ها در سراسر کشور، از جمله ۴۵۰۰ واحد مسکونی ارزان قیمت خبر داده است. پروژه ساخت مسکن ارزان قیمت برای تامین مسکن زنان، افراد بی‌خانمان و اقشار آسیب پذیر پیش‌بینی شده است.

طرح اجاره به مالکیت پنج ساله با عنوان صندوق نوآوری مسکن مقرون به صرفه، برای کمک به فروشندگان مسکن و کسانی که در حال انتقال از اجاره‌نشینی به مالکیت هستند، از جمله این طرح‌هاست که تامین نیاز سرپناه، رشد اقتصادی و تولید اشتغال در بخش مسکن و ساختمان را به همراه دارد.

راهبرد مسکن سازی دولتی در کانادا

استراتژی ملی مسکن کانادا (NHS) یک برنامه ایده‌آل گرا و ۱۰ ساله برای سرمایه‌گذاری بیش از ۷۲ میلیارد دلار است تا کانادایی‌های بیشتری را خانه‌دار کند. از زمان اجرای آن در سال ۲۰۱۷، دولت بیش از ۲۶.۵ میلیارد دلار برای حمایت از ساخت بیش از ۱۰۷ هزار واحد و تعمیر بیش از ۲۵۴ هزار و ۶۰۰ واحد اختصاص داده است.

طرح مسکن سریع (RHI) که در سال ۲۰۲۰ راه اندازی شد، توسط شرکت وام مسکن (CMHC) تحت برنامه راهبرد ملی مسکن کانادا ارائه شده است. این بودجه برای تسهیل ساخت سریع مسکن جدید و تملک ساختمان‌های موجود به منظور بازسازی یا تبدیل به واحدهای مسکونی دائمی مقرون به صرفه انجام شده است.

پیشرفت فاز اول و دوم طرح سریع مسکن فراتر از انتظار بود و به جای هفت هزار و ۵۰۰ واحد ، ۱۰ هزار واحد ایجاد شد که سه هزار و ۳۰۰ واحد برای حمایت از زنان و چهار هزار و ۲۰۰ واحد برای حمایت از بومیان کانادایی اختصاص یافت.

منبع: سایت نخست وزیری کانادا

انتهای پیام/ مسکن



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.