۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۴۳۳۸۰ ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰ دسته: انرژی
۰

وقوع جنگ اوکراین افزایش تقاضای گاز کشورهای اروپایی از استرالیا را درپی داشت و تداوم این روند به کمبود گاز در برخی نقاط استرالیا منجر خواهد شد. در این شرایط ۹ سناتور استرالیایی از حذف قوانین مربوط به ممنوعیت به‌کارگیری انرژی هسته‌ای حمایت کرده‌اند تا به این ترتیب دارنده بیشترین ذخایر اورانیوم جهان بتواند از این ظرفیت در تولید برق بهره ببرد.

به گزارش مسیر اقتصاد جنگ در اوکراین پویایی انرژی هسته‌ای و سایر اشکال انرژی را نیز تغییر داده و همه اقتصادها تحت تأثیر پیامدهای جنگ قرار گرفته‌اند. به نظر می‌رسد که اقتصادهای اروپایی در توهم حمایت فرضی ایالات متحده، در کنار گذاشتن روابط استراتژیک انرژی خود با مسکو عجله کردند و این مسئله قیمت انرژی را در این منطقه به شکلی بی‌سابقه افزایش داد. از همین روی، کشورهای اروپایی مجبور شدند برای تأمین گاز به راهکارهای جایگزین روی بیاورند و این تغییر ناگهانی برای اروپا، تقاضاهای غیرمتعارفی در استرالیا برانگیخته است.

فرانسه، آلمان و هلند برای جایگزینی گاز روسیه نیاز به واردات گاز طبیعی مایع (LNG) دارند و رقابت اروپا برای این جایگزینی، موجب افزایش تقاضای گاز استرالیا شده است. همچنین، این امر احتمال کمبود عرضه در منطقه پرجمعیت جنوب شرقی استرالیا در دو سال آینده را افزایش می‌دهد. عطش اروپا برای واردات گاز میتواند به کمبود گاز در استرالیا نیز دامن بزند و حرکت به سمت تولید برق از دیگر انواع انرژی را برای این کشور ضروری نماید.

حمایت سناتورهای استرالیا از اقبال مجدد به انرژی هسته‌ای

به تازگی ۹ سناتور استرالیایی از حذف قوانین مربوط به ممنوعیت انرژی هسته‌ای که به سال ۱۹۹۸ باز می‌گردد، حمایت کردند. علاوه بر این، تقاضا برای مشارکت انرژی هسته‌ای در بازار انرژی استرالیا از زمان امضای قرارداد AUKUS بین استرالیا، انگلستان و آمریکا برای ساخت زیردریایی هسته‌ای، افزایش یافته است. همچنین استرالیا بزرگترین ذخایر اورانیوم را در جهان دارد و اگر از ذخایر آن به خوبی استفاده شود، می‌تواند سود فراوانی را کسب کند.

استرالیا دارای منابع فراوان گاز طبیعی است و این کشور برای افزایش تولید برق از انرژی‌هایی همچون بادی و خورشیدی نیز برنامه دارد. با وجود این به دلایلی همچون مقرون به صرفه بودن و قابلیت اطمینان بالا، انرژی هسته‌ای گزینه مطلوبی برای استرالیا محسوب می‌شود.

منبع: تی اف آی گلوبال

انتهای پیام/ انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.