۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۱۸۲۹۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

دکتر سعید جلیلی در حاشیه هفتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی ضمن تاکید بر اهمیت برنامه ریزی و پیگیری برای تقویت تجارت منطقه‌ای ایران گفت: فقط کشوری مثل پاکستان در همسایگی ما، سالانه بیش از ۶۰ میلیارد دلار واردات دارد؛ درحالیکه سهم ایران از این بازار نزدیک به صفر است.

دکتر سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در حاشیه هفتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به فرصت مهم همسایگان ایران و کشورهای منطقه در توسعه تجارت خارجی، گفت: مهم‌ترین بحثی که در این عرصه باید به آن توجه کرد، تمرکز است. یعنی باید بازار منطقه هدف‌گذاری شود، بر آن تمرکز شود و پیگیری صورت گیرد.

فرصت صادرات به بازار ۶۰ میلیارد دلاری پاکستان

مسئول سابق تیم مذاکره کننده ایران در ادامه با تاکید بر اینکه اگر شما این تمرکز و پیگیری را نداشته باشید طبیعتاً در هیچ موضوعی موفق نمی‌شوید، ادامه داد: ما امروز در عرصه تجارت منطقه‌ای به ویژه با همسایگانمان، فرصت‌های بسیار خوبی پیش رو داریم. مسئولین سازمان توسعه تجارت اذعان کرده اند که ما می‌توانیم فقط به پاکستان نزدیک به ۶۰ میلیارد دلار صادرات داشته باشیم؛ در صورتی که صادرات ما امروز تقریباً نزدیک صفر است. خب این یک ظرفیت بسیار خوب است زیرا ما نه مشکلی در روابط سیاسی خود با پاکستان داریم و نه فاصله جغرافیایی داریم؛ روابط بسیار خوبی هم میان دو ملت هست و فقط نیاز به تمرکز و پیگیری دارد.

انتهای پیام/ تجارت و ارز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.