۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۱۶۴۰۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰ دسته: هفتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی
۰

رحیم زارع رئیس کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برگزاری هفتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی در بهمن ماه، رویکرد این همایش سیاستی را عملیات پژوهی خواند و گفت: کمیته اقتصاد مقاومتی از همه ظرفیت‌های خود جهت پیگیری موضوعات و عملیاتی شدن راهکارهای مطرح شده در همایش اقتصاد مقاومتی استفاده خواهد کرد.

رحیم زارع، نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته اقتصاد مقاومتی در گفتگو با مسیر اقتصاد از برگزاری هفتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی در ۲۹ بهمن سال جاری توسط اندیشکده اقتصاد مقاومتی و کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس خبر داد.

رویکرد سیاست پژوهی و عملیات پژوهی در همایش های سالیانه اقتصاد مقاومتی

زارع با بیان اینکه همایش های سالانه اقتصاد مقاومتی با رویکرد سیاست پژوهی و عملیات پژوهی برگزار می‌شوند گفت: همایش های سالانه اقتصاد مقاومتی هر سال یک موضوع محوری را مدنظر قرار می‌دهد تا راهکارهای لازم در آن حوزه را با رویکرد مقاوم سازی اقتصاد طرح و بررسی نماید.

وی افزود: عنوان همایش هفتم اقتصاد مقاومتی «تجارت منطقه‌ای؛ اولویت راهبردی» است که قرار است ۲۹ بهمن توسط اندیشکده اقتصاد مقاومتی و کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس با همکاری سایر نهادها و دستگاه‌ها برگزار شود. این همایش در محورهایی همچون «سیاست‌ها و راهبردها»، «متولیان و بازیگران»، «زیرساخت‌ها‌ و سازوکارها» و «ظرفیت‌ها و فرصت‌های ویژه» به ابعاد مختلف تجارت منطقه ای کشور و توسعه آن خواهد پرداخت.

پیگیری راهکارهای عملیاتی همایش هفتم اقتصاد مقاومتی توسط مجلس

رئیس کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم بیان دقیق چالش‌ها و همچنین ارائه راهکارهای عملیاتی برای حل مشکلات پیش روی تجارت منطقه‌ای کشور گفت: نشست های کارشناسی مرتبط با محورهای همایش، نقش عمق بخشی به مباحث و موضوعات مختلف دارد. به عبارت دیگر در نشست های قبل از همایش، به کمک حضور مسئولان و کارشناسان مختلف هر کدام از حوزه‌ها، به شناسایی دقیق مشکلات و چالش‌ها پرداخته می‌شود.

وی تاکید کرد: برگزاری این نشست ها زمینه را برای رصد و پایش تجارت منطقه‌ای کشور، بیان مشکلات و چالش‌ها توسط کارشناسان و ارائه پیشنهادهای عملیاتی برای توسعه تجارت منطقه ای فراهم می‌کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق افزود: در این مسیر مجلس شورای اسلامی و به ویژه کمیته اقتصاد مقاومتی از همه ظرفیت های خود جهت پیگیری موضوعات و عملیاتی شدن راهکارها و پیشنهادهای مطرح شده در نشست ها و همایش اقتصاد مقاومتی استفاده خواهد کرد.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.