۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۱۵۹۸۷ ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ دسته: تجارت و دیپلماسی، هفتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی
۰

حجت الاسلام و المسلمین فلاحی رئیس فراکسیون حمایت از محور مقاومت و آزادی قدس شریف با اشاره به اهمیت بالای حضور اقتصادی در کشورهای محور مقاومت گفت: درحال حاضر ایران رابطه سیاسی-امنیتی مطلوبی با کشورهای عراق و سوریه دارد و باید برنامه‌ای در رابطه با پیوستگی اقتصادی کشورهای محور مقاومت نیز در دستورکار قرار بگیرد که لازمه آن دیپلماسی فعال اقتصادی است.

به گزارش مسیر اقتصاد نشست «توسعه تجارت با کشورهای عراق و سوریه؛ فرصت‌ها و چالش‌ها»، روز چهارشنبه ۲۴ دی ماه، با حضور جمعی از اساتید و صاحبنظران و فعالان این حوزه در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی برگزار شد. این نشست، چهارمین پیش نشست تخصصی از هفتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی بود که در تاریخ ۲۹ بهمن سال جاری با موضوع «تجارت منطقه‌ای؛ اولویت راهبردی» برگزار خواهد شد. در این نشست ضمن انتقاد از ضعف دستگاه‌های مختلف دولتی و غیردولتی در استفاده از بازار کشورهای عراق و سوریه به ظرفیت‌ها، موانع و راهکارهای توسعه تجارت با این کشورها پرداخته شد.

فرصت استفاده از روابط سیاسی-امنیتی با عراق و سوریه در توسعه تجارت

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین فلاحی رئیس فراکسیون حمایت از محور مقاومت و آزادی قدس شریف با اشاره به اهمیت بالای حضور اقتصادی در کشورهای محور مقاومت گفت: ظرفیت های بسیاری در کشورهای عراق و سوریه وجود دارد که برخی از آن ها از سال ها پیش وجود داشته و به خاطر جنگ در حال حاضر بدون استفاده هستند.

وی افزود: برخی ظرفیت‌های دیگر اما پس از جنگ و در بستر همکاری‌های نظامی و امنیتی میان کشورهای محور مقاومت به وجود آمده است. بنابراین باید برنامه ای در رابطه با پیوستگی اقتصادی کشورهای محور مقاومت داشته باشیم که لازمه آن دیپلماسی فعال اقتصادی است. مجلس آمادگی کامل دارد که در این مسیر با وضع قوانین تسهیل کننده و رفع قوانین دست و پا گیر به توسعه اقتصاد محور مقاومت کمک کند.

انتهای پیام/ هفتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.