۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۱۰۲۵۱ ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

سید حسن نصرالله با تاکید بر توسعه اقتصاد محور مقاومت با همکاری متحدان منطقه‌ای و اعلام جهاد در بخش کشاورزی و صنعت بیان داشت سیاست فشار اقتصادی توسط آمریکا، محور مقاومت را تسلیم نخواهد کرد و ادامه سیاست های آمریکا این واقعیت را نشان خواهد داد که مردم منطقه پناهگاهی جز محور مقاومت و متحدان آن ندارند.

به گزارش مسیر اقتصاد سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در سخنانی با اشاره به فشارهای اقتصادی آمریکا با هدف تسلیم محور مقاومت گفت که راهکار غلبه بر تحریم ها و فشارهای اقتصادی، توسعه اقتصاد محور مقاومت، همکاری با کشورهای دوست و برقراری پیمان پولی دوجانبه، استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی و صنعتی داخلی و معطل صندوق بین المللی پول و غربی ها نبودن است.

رویکرد شرق محور به معنای معطلِ غرب نمادن است

سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه وظیفه ملی و شرعی ما حکم می‌کند جهت رهایی از فشار اقتصادی با هر کشوری جز رژیم صهیونیستی همکاری کنیم گفت: در حال حاضر که کشورهای غربی و نهادهای بین المللی از جمله صندوق بین المللی پول راه‌های کمک و همکاری را بسته اند آیا معقول است که منتظر آن‌ها ماند و راه‌های دیگر را در پیش نگرفت؟

دبیرکل حزب الله با اشاره به سخنان قبلی خود مبنی بر نگاه به شرق و برقراری روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای شرق لبنان بیان کرد: درهای همکاری و سرمایه‌گذاری برای همه کشورها باز است و ما از مشارکت اقتصادی همه کشورها از جمله ایران، عراق، چین، روسیه و سایر کشورها استقبال می‌کنیم.

توسعه اقتصاد محور مقاومت راه غلبه بر فشار اقتصادی

سید حسن نصرالله با پیشنهاد ضمنیِ برقراری پیمان های پولی و توسعه همکاری های دوجانبه در بخش هایی از سخنان خود گفت که ظرفیت خرید بنزین، فرآورده های نفتی و محصولات پتروشیمی به وسیله پول ملی لبنان از کشور ایران وجود دارد. کشور عراق نیز فرصت بسیار بزرگی برای لبنان است و دو کشور روابط بسیار ممتازی در زمنیه اقتصادی، گردشگری و پزشکی دارند. علاوه بر این مقاماتی از کشور چین نیز پیشنهاد سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری به مسئولان لبنانی داده اند.

سید حسن نصرالله گفت که کمترین فایده توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای شرق مانند ایران، عراق و چین این است که به آمریکایی‌ها و سایرین این پیام را خواهد فرستاد که لبنان گزینه‌های دیگر نیز دارد.

دبیرکل حزب الله با اشاره به لزوم توسعه اقتصاد محور مقاومت اظهار داشت: ما می‌خواهیم امروز تصمیم ملت برای جهاد کشاورزی و پیشرفت در بخش صنعت را اعلام کنیم. ما باید به کشاورزی روی آوریم تا تمام لبنان را نجات دهیم. هرگونه زمین قابل کشت در هرمکانی چه روستا یا حتی شهرها باید مورد کشاورزی قرار گیرد. وقتی از آنچه کاشته‌ایم می‌خوریم و از آنچه می‌سازیم بر تن می‌کنیم ملتی دارای حاکمیت خواهیم بود. امروز تاریخ اعلام جهاد، مقاومت و پیشرفت در دو عرصه کشاورزی و صنعت است؛ چراکه این دو بخش، شرط اساسیِ ثبات و مقاومت هستند.

محور مقاومت پناهگاه اقتصادی مردم منطقه

سید حسن نصرالله با اشاره به مداخله صریح سفیر آمریکا در امور داخلی لبنان گفت: طی چند ماه اخیر سفیر جدید آمریکا به نحوی با لبنانی ها رفتار می‌کند که گویی حاکم نظامی یا سفیر کبیر است.‎ انتصاب در وزارت دارایی و بانک مرکزی لبنان چه ارتباطی به سفیر آمریکا دارد که در مورد آن اظهار نظر می‌کند؟ خطرناک‌ترین کاری که سفیر آمریکا در لبنان دست به آن می‌زند تفرقه انداختن بین لبنانی‌ها و کشاندن امور به سمت جنگ داخلی است.

دبیر کل حزب الله خطاب به مقامات آمریکایی گفت: شما دولتی جنگ طلب هستید که منابع و ثروت کشورها را به یغما برده و تروریسم تکفیری را آوردید. سیاست شما برای تنگ کردن عرصه بر لبنان، حزب الله را قوی و متحدان و نفوذ شما را تضعیف خواهد کرد. با سیاست‌هایی که شما در لبنان پیش گرفته‌اید مردم مقابل خود پناهگاهی جز مقاومت و متحدان داخلی و منطقه‌ای آن ندارند. سیاست شما متحدان حزب الله را قوی‌تر خواهد کرد و لبنان را سوق خواهد داد تا در چارچوب این محور باشد.

انتهای پیام/ اقتصاد بین‌الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.