۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۸۱۹۲ ۰۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱ دسته: تولید
۰

دشتی مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه در سال گذشته از محل منابع بانک ها و همچنین منابع داخلی کمیته امداد به حدود ۲ هزار و ۷۰۰ متقاضی، تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شد، تصریح کرد: در سال جاری نیز با هدف ایجاد ۴ هزار شغل پایدار، ۱۴۷ میلیارد تومان تسهیلات از سه محل تبصره ۱۶ قانون بودجه، صندوق اشتغال روستایی و منابع داخلی کمیته امداد پرداخت خواهد شد.

به گزارش عادله جوادزاده خبرنگار استان اردبیل مسیر اقتصاد در سالی که به نام رونق تولید ملقب شده است، کمیته امداد امام خمینی به عنوان یک نهاد حمایتی با هدف توانمندسازی و خودکفایی خانوارهای نیازمند و زنان سرپرست خانوار طرح‌های اشتغال‌زا را در دستور کار خود قرار داده تا به نوعی اسباب حمایت از این خانواده‌ها فراهم آید.

پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی اشتغال با هدف رونق تولید

حسین دشتی مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل در گفتگو با مسیر اقتصاد اظهار کرد: در سال جاری از محل تبصره ۱۶ ردیف بودجه، ۱۰۰ میلیارد تومان منابع برای پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی قرض الحسنه اشتغال و کارآفرینی به متقاضیان، اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: از این منابع ۷۰ میلیارد تومان تاکنون ابلاغ شده و بانک‌های عامل علاقمند و مشتاق به پرداخت تسهیلات برای مددجویان کمیته امداد هستند، چرا که خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد مقید به پرداخت اقساط خود بوده و انحرافی در اجرای طرح‌های آنها مشاهده نمی‌شود.

اختصاص ۱۴۷ میلیارد تومان تسهیلات با هدف ایجاد ۴ هزار شغل پایدار

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: سال گذشته از محل منابع تبصره ۱۶ ردیف بودجه، بیش از ۲۶ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

دشتی با قدردانی از عملکرد دانشگاه‌ها و وزارتخانه هایی نظیر جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت در تامین منابع اشتغال خرد و پایدار، تصریح کرد: در سال جاری با هدف ایجاد ۴ هزار شغل پایدار، ۱۴۷ میلیارد تومان تسهیلات از سه محل تبصره ۱۶ قانون بودجه، صندوق اشتغال روستایی و منابع داخلی کمیته امداد پرداخت خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه در سال گذشته از منابع بانک ها و همچنین منابع داخلی کمیته امداد به حدود ۲ هزار و ۷۰۰ متقاضی، تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شد، ادامه داد: در ارزیابی کشوری از باب راستی آزمایی و عدم انحراف تسهیلات پرداختی، استان اردبیل جزو سه استان برتر شناخته شده است.

۳۳۰ هزار دام در اختیار مددجویان کمیته امداد قرار گرفته است

دشتی با بیان اینکه ۱۰ درصد دام سبک و سنگین در قالب طرح‌های اشتغال‌زا و اقتصاد مقاومتی متعلق به مددجویان کمیته امداد است، اضافه کرد: ۳۳۰ هزار دام متعلق به این مددجویان است و کمیته امداد استان در خرید و پرورش دام و طیور با هدف خودکفایی خانواده‌ها نقش مؤثری داشته است.

وی در پایان با بیان اینکه رویکرد کمیته امداد حمایت از خانواده‌ها در جهت ایجاد بنگاه‌های خرد و کوچک است، افزود: تشکیل پنجره واحد اقتصادی یکی از اقدامات هوشمندانه استانداری اردبیل بوده است که منجر به حمایت از کارآفرینی خواهد شد.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.