۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۷۹۱۵ ۰۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱ دسته: تولید
۰

صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از اختصاص از اختصاص  ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان اردبیل خبر داد و گفت: اغلب واحدهای تولیدی مشکل‌دار برای دریافت تسهیلات با نرخ سود چهار درصد به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

به گزارش عادله جوادزاده خبرنگار استان اردبیل مسیر اقتصاد این روزها به دلیل وجود تحریم های متعدد در عرصه های مختلف، تولیدکنندگان داخلی به منظور صادرات محصولات خود و همچنین واردات مواد اولیه با چالش های مختلفی روبرو هستند. لذا ضروری است، دولت برای حل این مشکلات برنامه‌ریزی های مدونی را انجام دهد.

برگزاری جلسات متعدد با هدف تسهیل مشکلات تولیدکنندگان اردبیلی

رامین صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در گفتگو با مسیر اقتصاد با تاکید بر اینکه درصددیم تا واحدهای تولیدی راکد را به چرخه تولید بازگردانیم، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری با برگزاری جلسات متعدد ستاد تسهیل رونق تولید و شورای اقتصاد مقاومتی پای تولیدکنندگان را نیز به این جلسات باز کردیم و هدف سازمان صنعت، معدن و تجارت از برگزاری این جلسات، بر طرف کردن موانع و مشکلات تولیدکنندگان استان اردبیل است.

صادقی با بیان اینکه حضور متعدد در شهرک های صنعتی اردبیل برای احصای مشکلات واحدهای تولیدی در دستور کار ماست، خاطرنشان کرد: بر همین اساس اواخر سال گذشته برای اینکه بتوانیم واحدهای تولیدی را کمک کنیم، وضعیت واحدهای راکد را احصا کردیم و بخشی از واحدهای تولیدی‌ غیرفعال را مجددا به چرخه تولید بازگردانیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با مقامات عالی استان اردبیل بیان کرد: اغلب واحدهای تولیدی فعال در شهرک‌های صنعتی اردبیل، دانش بنیان هستند و بر این اساس ما با حمایت از محصولات صادرات محور زمینه صادرات تولیدات آنها را به کشورهای همسایه فراهم کردیم.

اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان اردبیل

عضو شورای اقتصاد مقاومتی استان اردبیل به امضای تفاهم‌نامه مشترک وزارت صمت و معاون علمی – فناوری ریاست جمهوری مبنی بر اعطای وام‌های ارزان قیمت به واحدهای تولیدی اضافه کرد: اغلب واحدهای تولیدی مشکل‌دار برای دریافت تسهیلات با نرخ سود چهار درصد به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

صادقی به تأمین مواد اولیه این واحدهای تولیدی نیز اشاره کرد و گفت: در جلسه اخیر ستاد تسهیل رونق تولید، مصوبه‌ای مبنی بر بخشش جرایم مالیاتی و بیمه ای وضع شد و در کنار آن تلاش هایی صورت گرفته است تا با ارائه راهکارهای مناسب، تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی تسهیل شود.

وی از اختصاص  ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: در نشست مشترک مدیران بانک‌های کشور در استان اردبیل، تسهیلات و مبالغ کلانی برای احیای واحدهای تولیدی و راه‌اندازی بسیاری از واحدهای راکد اختصاص داده شد.

کارآفرینان از محل بند ۱۸ قانون بودجه تسهیلات می‌گیرند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ای که میان دو سازمان صنعت، معدن و تجارت و برنامه و بودجه به امضا رسیده، پرداخت تسهیلات مناسب به کارآفرینان و سرمایه گذران در سه حوزه ایجادی، سرمایه در گردش و طرح‌های توسعه‌ای از محل بند «الف» تبصره ۱۸ قانون بودجه در دستور کار قرار گرفته است.

صادقی در پایان گفت: در ابتدای امر تسهیلات ۲۳۲ میلیارد تومانی برای واحدهای تولیدی استان اردبیل در نظر گرفته شده بود، که با تاکید استاندار در جهت معرفی طرح‌های اشتغال زا، مقرر شد برای بخش صنعت منابع بیشتری در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.