۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۷۹۱۲ ۰۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷ دسته: تولید
۰

هاشم مظفری مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل با تاکید بر اینکه بروکراسی اداری در صدور مجوزها و استعلامات به حداقل رسیده است، خاطرنشان کرد: اداره کل اقتصادی و امور دارایی استان اردبیل از ابتدای سال جاری با تشکیل پنجره واحد اقتصادی به دنبال حل مشکل واحدهای تولیدی است.

به گزارش عادله جوادزاده خبرنگار استان اردبیل مسیر اقتصاد فضای کسب‌و‌کار در رشد و توسعه اقتصادی هر کشوری نقش مهمی دارد. این مسئله در ایران وضعیت مناسبی ندارد که یکی از دلایل مهم آن وجود قوانین و مقررات مزاحم برای گرفتن مجوزها است.

حذف مجوزهای زائد با تشکیل پنجره واحد اقتصادی

در این باره هاشم مظفری مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل در گفتگو با مسیر اقتصاد با تاکید بر اینکه بروکراسی اداری در صدور مجوزها و استعلامات به حداقل رسیده است، خاطرنشان کرد: در راستای تحقق شعار سال، اداره کل اقتصادی و امور دارایی استان اردبیل از ابتدای سال جاری با تشکیل پنجره واحد اقتصادی به دنبال حل مشکل واحدهای تولیدی است.

وی با بیان اینکه این اقدامات منجر به تمایل اشخاص مختلف برای سرمایه گذاری در فعالیت های اقتصادی مولد شده است، تصریح کرد: در سال های اخیر کارگاه های کوچک و متوسطی با پرسنل کمتر از ۱۰۰ نفر، در استان اردبیل شکل گرفته است.

مظفری با بیان اینکه تمام تلاش ما افزایش اشتغال بنگاه های بزرگ است، تصریح کرد: برنامه ریزی های مدونی در خصوص افزایش اشتغال در بخش فرآوری و تبدیلی کشاورزی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه استان اردبیل از تنوع اقلیمی برخوردار است، بیان کرد: استان اردبیل با دارا بودن، آب‌گرم‌های متعدد و همچنین طبیعت بکر، از ظرفیت گردشگری مناسبی برخوردار است، لذا افراد بسیاری علاقمند به سرمایه گذاری در این استان هستند.

زمان پاسخگوئی به استعلامات کاهش یافته است

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل با بیان اینکه مراکز خدمات سرمایه‌گذاری در استان های مختلف راه اندازی شده است، افزود: با ایجاد این مراکز، اولویت های استان های مختلف در بخش سرمایه گذاری استخراج شده است.

مظفری با بیان اینکه با حضور نمایندگان تام‌الاختیار ادارات زمان پاسخگوئی به استعلامات کاهش یافته است، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی با کاهش وابستگی بودجه به نفت و تقویت اقتصاد دانش بنیان و افزایش ظرفیت پتروپالایشگاهی صورت می گیرد.

وی در پایان با بیان اینکه صادرات محصولات محصولات صنایع کشاورزی و تبدیلی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است، تصریح کرد: اهداف کلان سیاست‌ های اقتصاد مقاومتی زمانی محقق می‌شود، که در یک برنامه هماهنگ و همگام منطقه‌ای و استانی در راستای ایجاد زیرساخت‌های موثر گامی روبه جلو برداشته شود.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.