۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۶۹۲۱ ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ دسته: تولید
۰

یارجانی مدیرعامل کارخانه صنعت ورق آرین‌پاژ قم با بیان اینکه شیوه اجرای مالیات بر ارزش افزوده با تولید ناسازگار است، تصریح کرد: برخی مسئولین کشور شناخت کافی و وافی نسبت به ظرفیت‌های تولیدی کشور ندارند و این مسئله موجب شده مجوز واردات کالاهای مختلف به اشتباه صادر شود و نتیجه این اشتباه، تعدیل نیرو در واحدهای تولیدی است. 

به گزارش حسین حیدری خبرنگار استان قم مسیر اقتصاد با توجه به شرایط امروز کشور، مسئله تولید و کارآفرینی از اهمیت بسزایی برخوردار گشته است. در همین راستا لازم است، همه آحاد جامعه سهم خود را در جهت رونق تولید ایفا نمایند. اما در این بین سهم مسئولین کشور بسیار حائز اهمیت است.

محمدمهدی یارجانی مدیرعامل کارخانه صنعت ورق آرین پاژ قم در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به اینکه رویکرد اصلی تولیدکنندگان تحقق اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: تولید محصولات فولادی با کیفیت برش خورده و اصلاح شده، تولید و توزیع لوله و پروفیل تخصصی خودرو و سایر مصارف ویژه همراه با ارائه انواع خدمات تولیدی، فنی و بازرگانی و لجستیک از جمله فعالیت های این کارخانه است.

وی با بیان اینکه، تأمین سرمایه در گردش یکی از چالش های امروز تولیدکنندگان است، ادامه داد: عدم ثبات قوانین بازرگانی از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی است.

تعدیل نیرو در واحدهای تولیدی ناشی از صدور مجوزهای واردات

عضو هیئت مدیره مجموعه صنعت ورق آریان پاژ با بیان اینکه شیوه اجرای مالیات بر ارزش افزوده با تولید ناسازگار است، عنوان کرد: نحوه پرداخت بیمه تأمین اجتماعی، از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی است.

یارجانلی با بیان اینکه، کارگران در مسائل درمانی با مشکلات بسیاری مواجه هستند، افزود: علاوه بر اینها مهم‌ترین دغدغه کارگران در شرایط فعلی، بیمه بیکاری است.

وی با اشاره به پیش‌بینی ناپذیری قوانین صادراتی در بخش‌های مختلف صنعتی، گفت: صادرات محصولات فولادی در شرایط فعلی با مشکلات بسیاری روبرو است.

مدیرعامل کارخانه صنعت ورق آرین پاژ قم، تأمین مواداولیه را مشکل دیگر تولیدکنندگان دانست و خاطرنشان کرد: برخی مسئولین کشور شناخت کافی و وافی نسبت به ظرفیت های تولیدی کشور ندارند و این مسئله موجب شده، مجوز واردات کالاهای مختلف به اشتباه صادر شود و نتیجه این اشتباه، تعدیل نیرو واحدهای تولیدی است.

وی با بیان اینکه عدم تدوین قوانین هوشمندانه صادراتی منجر به کاهش ارزآوری صنایع مختلف شده است، افزود: امروز به دلیل آمایش اشتباه، مجوز صادرات به  محصولات فولادی داده نمی شود.

یارجانلی در پایان با بیان اینکه عدم نگاه جامع و کامل به قوانین صادراتی، صدمات جدی به تولیدکنندگان وارد می کند، گفت: در حال حاضر کارخانه صنعت ورق آرین پاژ، با ظرفیت تولید سالیانه ۳۰۰ هزار تن فعالیت می کند، حال آنکه این مجموعه تولیدی ظرفیت سالانه ۶۰۰ هزار تن محصولات فولادی در سال را داراست.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.