۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۳۶۲۰ ۱۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰ دسته: پول و بانک
۰

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نظام بانکی را مسئول هدایت نقدینگی به سمت تولید دانست و گفت: متاسفانه بانک‌ها به جای حمایت از تولید، بنگاه‌داری می‌کنند و با سودهای مرکبی که از مردم می‌گیرند، سبب شده‌اند که بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کشور به بزرگ‌ترین بدهکاران بانکی تبدیل شوند.

احمد انارکی محمدی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با مسیر اقتصاد با بیان اینکه روزانه بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی در کشور تولید می شود، گفت: این مبلغ بسیار زیادی است که باعث ایجاد تورم می شود.

انارکی مشکل تامین مواد اولیه در اثر تحریم ها را دلیل عدم آمادگی کارخانه ها برای جذب نقدینگی دانست و افزود: قبل از تحریم نیز کارخانه ها با ۴۰ درصد از ظرفیت خود کار می کردند.

بانک‌ها به جای حمایت از تولید، بنگاه‌داری می‌کنند

نماینده مردم رفسنجان و انار نظام بانکی را مسئول هدایت نقدینگی به سمت تولید دانست و گفت: متاسفانه بانک ها بنگاه‌داری می کنند و با سودهای مرکبی که از مردم می گیرند، سبب شده اند که بزرگ ترین تولیدکنندگان کشور به بزرگ ترین بدهکاران بانکی تبدیل شوند.

انارکی دلالی و سوداگری را پرسودترین کار در کشور دانست و اظهار داشت: در حال حاضر، نقدینگی به سمت بازارهای سکه، دلار، خودرو و مسکن می رود و با شرایط فعلی تولید، قطعا نقدینگی به سمت تولید نمی رود.

هدایت نقدینگی به سمت تولید با جلب مشارکت مردم در فعالیت های تولیدی

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس جلب مشارکت مردم در فعالیت های تولیدی و پروژه های بزرگ را راهکار هدایت نقدینگی به سمت تولید دانست و افزود: اگر پول مردم را بگیریم و در مقابل، سهام واحدهای تولیدی و پروژه های بزرگ از جمله پروژه های نفتی را به مردم واگذار کنیم، می توانیم نقدینگی را به سمت تولید هدایت کنیم.

انتهای پیام/ نظام مالی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.