۰۲ خرداد ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۱۰۱۱ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲ دسته: دولت و حکمرانی
۰

یک کارشناس اقتصادی در برنامه پیک بامدادی گفت: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سال ۹۸ نیز اقدامات جاری دستگاه ها که تاثیری بر تحقق اقتصاد مقاومتی ندارد را به عنوان پروژه اولویت دار تعیین کرده است. به عنوان نمونه امسال پروژه «احداث قطار حومه ای گلشهر به شهر جدید هشتگرد» به عنوان پروژه های اولویت دار وزارت راه و شهرسازی در اقتصاد مقاومتی تعیین شده است؛ اما آیا این پروژه، اقتصاد مقاومتی را محقق می کند و یک اقدام تحول زاست؟

به گزارش مسیر اقتصاد در برنامه امروز پیک بامدادی به بررسی پروژه های اولویت دار اقتصاد مقاومتی که توسط ستاد فرماندهی ابلاغ شده، پرداخته شد.

امینی رعیا کارشناس اقتصادی در این زمینه گفت: زمانی که رهبر انقلاب دستور تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را دادند، تاکید داشتند که این ستاد باید فعالیت های جهشی و فوق العاده اقتصادی را در دستور کار قرار دهد تا تحول ایجاد شود و اقتصاد مقاومتی محقق گردد.

وی افزود: اما لیست پروژه ها طی سالیان اخیر و امسال، نشان می دهد این اقدامات، همان فعالیت های جاری دستگاه هاست که نمی تواند تحول زا باشد.

آیا «احداث قطار گلشهر به هشتگرد» پروژه اقتصاد مقاومتی است؟

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: به عنوان نمونه امسال پروژه «احداث قطار حومه ای گلشهر به شهر جدید هشتگرد» به عنوان پروژه های اولویت دار وزارت راه و شهرسازی در اقتصاد مقاومتی تعیین شده است؛ اما آیا این پروژه، اقتصاد مقاومتی را محقق می کند و یک اقدام تحول زاست؟

وی ادامه داد: ستاد کماکان بر این روند غلط در تعریف کار و پروژه تاکید دارد و به همان منوال گذشته لیست پروژه ها را ارائه می دهد که نقدهای فراوانی بر آن وارد است؛ مهمتر از همه اینکه این روند تاثیری در تحقق اقتصاد مقاومتی نخواهد داشت و به نوعی، هدر دادن ظرفیت بزرگ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است.

امینی رعیا در پایان گفت: حتی اگر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی هم نبود، این کارها باید انجام می شد و لذا تاکنون با حضور ستاد، تغییر قابل توجهی رخ نداده است و این روند باید اصلاح شود.

انتهای پیام/ دولت و حاکمیت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.