۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۲۲۰۲ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵ دسته: تولید
۲

یک منبع آگاه دولتی با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی بابت تأمین قطعات خودروهای داخلی وجود ندارد، تصریح کرد: بنا بر تصمیم وزارت صنعت عرضه خودرو به مدت معینی متوقف شد و این عاملی شد تا قیمت محصولات خودروسازان در بازار به صورت افسار گسیخته افزایش یابد. اکنون نیز افزایش افسار گسیخته قیمت خودرو تنها ناشی از عدم عرضه محصولات توسط خودروسازان است و بایستی برای رفع این مشکل تمهیداتی اندیشیده شود.

به گزارش مسیر اقتصاد در اوایل بهمن ماه سال جاری بود که دولت پس از ماه ها از فرمول جدید قیمت گذاری خودرو رونمایی کرد. بر اساس تصمیم دولت، خودروسازان مجاز شدند تا محصولات را بر اساس قیمت حاشیه بازار عرضه کنند.

اما ذکر این نکته ضروری است که این روش قیمت گذاری در شرایطی مؤثر خواهد بود و قیمت محصولات را در بازار کاهش خواهد داد که خودروسازان، مرتبا محصولات خود را عرضه نمایند. در شرایط فعلی که خودروسازان به دلایل مختلف، محصولات خود را به صورت قطره چکانی عرضه می کنند، این روش قیمت گذاری، به کاهش قیمت منجر نخواهد شد.

وزارت صنعت عامل افزایش قیمت افسار گسیخته خودرو در بازار

در این باره یک منبع آگاه دولتی در گفتگو با مسیر اقتصاد تصریح کرد: بر اساس تصمیم وزارت صنعت، عرضه محصولات توسط خودروسازان به مدت معینی متوقف شد و این خود عاملی شد تا ظرف مدت دو الی سه هفته، قیمت اکثر محصولات به صورت افسار گسیخته افزایش یابد. در حال حاضر مشکلی بابت مونتاژ خودروهای داخلی وجود ندارد و امکان عرضه محصولات توسط کارخانه های خودروسازی وجود دارد.

این منبع آگاه دولتی اضافه کرد: اعمال تحریم های صنعت خودرو از نیمه مرداد ماه اثر خود را در سال آینده خواهد گذاشت و در حال حاضر خودروسازان مشکلی بابت تأمین قطعات اکثر خودروهای داخلی ندارند.

واردات قطعات خودرو مورد نیاز برای ۲ سال تولید توسط خودروسازان

وی با اشاره به اینکه خودروسازان قبل از اعمال تحریم های صنعت خودرو، شرایط جدید را پیش بینی می کردند، تصریح کرد: قبل از آغاز تحریم های نیمه مرداد، خودروسازان، قطعات مورد نیاز خود تا دو سال آینده را وارد کشور کرده اند.

وی در پایان با بیان اینکه شرایط فعلی صنعت خودرو کشور ناشی از تصمیمات اشتباه است، گفت: افزایش افسار گسیخته قیمت خودرو تنها ناشی از عدم عرضه محصولات توسط خودروسازان است و بایستی برای رفع این مشکل تمهیداتی اندیشیده شود.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال

  1. نرخ ها رو چرا اعلام نمیکنید تا بازار درس بشه .واقعا خجالت آوره چهارتا دلال شدن تایین کننده همه چی دولتی به این بزرگی وعضمت نمیتونه جلو چهارتا دلال خیابونی رو بگیر واقعا جای تاسف وشرم داره

    ۰۴
  2. عامل تمام گرونی ها خود دولته
    از دلار و طلا بگیر تا خونه و ماشین و رب و پوشک ....
    خود دولت نمی خواد دلار بیاد پایین
    واقعا چقدر وقاحت دارن

    ۰۰


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.