۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۷۱۸۵ ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲ دسته: پایش اقتصاد مقاومتی، دولت و حکمرانی
۱

موموندی، مدیرکل دفتر اقتصاد و فرهنگ وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی، در جلسه آسیب شناسی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: در حال حاضر تعداد پروژه های اولویت دار اقتصاد مقاومتی زیاد و کیفیت آن ها پایین است. برای دستیابی کامل به اهداف اقتصاد مقاومتی، لازم است ضمن تعریف دقیق تر پروژه ها، از تعداد آن ها کاسته شود.

به گزارش مسیر اقتصاد جلسه اخیر کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس در روز دوشنبه ۱۰ دی ماه با موضوع «آسیب شناسی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی» برگزار شد.

در این جلسه که با حضور مسئولان سازمان برنامه و بودجه، وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی برگزار شد، فعالیت های سه سال گذشته ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و دبیرخانه آن مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گرفت.

کمیت زیاد و کیفیت پایین مشکل اساسی پروژه های اقتصاد مقاومتی

موموندی مدیرکل دفتر اقتصاد و فرهنگ وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی در این جلسه گفت: در حال حاضر یکی از مشکلاتی که در بحث پروژه های اقتصاد مقاومتی وجود دارد، تورم برنامه و پروژه است و به نظر بنده یکی از الزامات اصلاح این موضوع کاهش حجم پروژه های اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات موجود عدم تعیین و تعریف دقیق پروژه های اولویت دار اقتصاد مقاومتی است. سازمان برنامه و بودجه نیز نتوانسته به خوبی پروژه ها را تعریف کند و هماهنگی های لازم را انجام دهد.

این مسئول وزارت ارشاد گفت: در مورد سامانه نیپا باید دانست که بارگزاری ماهانه گزارش های عملکرد، مفید نیست. بارگزاری این گزارش ها باید به صورت فصلی باشد که در نهایت یک گزارش کیفی مفید ارائه شود.

حضور معین ها در استان ها کاربردی ندارد و بی فایده است

مدیرکل دفتر اقتصاد و فرهنگ وزارت ارشاد گفت: معین ها هیچ کار اساسی برای استان های مشخص شده خود انجام نمی دهند و فقط از وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی گزارش می خواهند. با این بخش نامه و دستورالعمل ها هیچ اقدامی صورت نمی گیرد و باید یک اقدام اساسی تری در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه در حوزه برنامه ریزی و اقتصاد به طور تخصصی کار می کند و بر دستگاه های اجرایی دیگر نیز اشراف اطلاعاتی دارد و به همین دلیل گزینه مناسبی برای دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی محسوب می شود؛ اما باید فرایندهای اجرایی آن اصلاح شود و نظارت ها به درستی صورت گیرد.

موموندی در پایان گفت: برای دستیابی کامل به اهداف اقتصاد مقاومتی و آن حد مطلوبی که مقام معظم رهبری از تشکیل ستاد مد نظر دارند، می بایستی حجم پروژه ها کم شود و خود وزارتخانه و دستگاه های دولتی مستقلا کار را جلو ببرند و پاسخگو باشند.

انتهای پیام/ دولت و حاکمیت

  1. به نام خدا.
    قبله و نیایش از ملزومات زیست مومنانه است که می تواند یه نجات از شیطان و رستگاری منتهی گردد. مقام معظم رهبری قبله را نشان دادند و توصیه کردند تا ادبیات نیایش توسط اساتید و خبرگان تالیف گردد و همچنین دستور دادند تا مومنین به آن نیایش در راستای قبله تعیین شده مشغول گردند تا نجات از سلطه شیاطین میسر گردد. لذا زیست مومنانه تکلیف شده به هیچ پروژه ای جز یادگیری نیایش عملی اقتصاد مقاومتی نیاز ندارد. انجام هر پروژه دیگری عین توهم و گمراهی است . متولیان و همایش ها نیز تا کنون به تشریح فیل مولوی مشغول بوده اند. برای اثبات موضوع کافی است به ماموریت سه گانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در دولت و ماموریت ده گانه کمیته اقتصاد مقاومتی در مجلس شورای اسلامی مرا‌جعه کنید که هیچیک از آنها همراستا با تالیف این نیایش نبوده و می تواند ماموریت هر ستاد و یا کمیسیون دیگری نیز باشند. حقیر از پژوهشگران این موضوع بوده و برای آن نسخه ای دارم از نوع نیایش عملی که قابل پیاده سازی در کلیه بنگاه های اقتصادی بوده و آرزومندم تا روزی آن را به دست مقام معظم رهبری برسانم که در دو سال گذشته موفق به آن نشده ام.

    ۰۰


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.