۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۶۹۱۴ ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴ دسته: پایش اقتصاد مقاومتی، دولت و حکمرانی
۰

یعقوبی، مدیرکل برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، در جلسه آسیب شناسی عملکرد ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، گفت: یکی از اصلی ترین اهداف تشکیل ستاد، انجام کارهای فوق العاده اقتصادی بوده است. بنابراین ستاد باید ضمن فرماندهی اقتصاد، آن دسته از پروژه های اولویت داری که راهبردی و محرک اقتصاد کشور هستند را به دستگاه ها ابلاغ نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد جلسه اخیر کمیته اقتصاد مقاومتی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در روز دوشنبه ۱۰ دی ماه با موضوع «آسیب شناسی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی» برگزار شد.

در این جلسه که با حضور مسئولان سازمان برنامه و بودجه، وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی برگزار شد، فعالیت های سه سال گذشته ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و دبیرخانه آن مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گرفت.

پروژه‌های اقتصاد مقاومتی باید راهبردی و تحول آفرین باشد

رامین یعقوبی مدیرکل برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در این جلسه گفت: در اقتصاد مقاومتی اهداف کلان مشخص شده است؛ سپس در مرحله بعد برای تعریف برنامه و پروژه، باید شاخص ها و ویژگی هایی را در نظر گرفت که راهبردی باشد و در واقع اجرای پروژه ی مورد نظر محرک اقتصاد ایران باشد.

این مسئول وزارت راه گفت: یک سری برنامه های اقتصادی وجود دارد که خود وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی آن را اجرا و پیگیری می کنند و در واقع جزء وظیفه های آن هاست؛ اما از طرفی تصور می کنند که همه این فعالیت ها جزو برنامه ها و پروژه های اولویت دار دستگاه شان است که این تصور اشتباهی است. بنابراین می بایستی تعریف پروژه های اولویت دار اقتصاد مقاومتی بازبینی شود و آن دسته از پروژه های راهبردی و محرک اقتصاد به دستگاه ها ابلاغ شود.

ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی باید فرمانده اقتصاد باشد

یعقوبی در ادامه گفت: عملکرد ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سه سال گذشته قابل قبول نبوده است. اقتصاد ما اکنون دلار و یورو محور است؛ چرا ستاد آن طور که مقام معظم رهبری فرموده اند وارد عمل نشده و آن تعادل مدنظر را در اقتصاد احساس نمی کنیم.

این مسئول وزارت راه گفت: همان طور که مشاهده می شود میزان قاچاق در کشور بالا است و مشکلات دیگری نیز در اقتصاد وجود دارد؛ همه این موارد نشان از عدم موفقیت در تحقق درونزایی و برونگری مد نظر اقتصاد مقاومتی بوده است.توقع ما این بود که در این سه سال اقدام متناسبی به منظور بی اثر کردن تحریم ها صورت بگیرد که این امر عملیاتی نشد. در واقع می توان بیان کرد که ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، تاکنون در اقتصاد، فرماندهی نکرده است.

مدیرکل برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه در پایان گفت: امید است با بازبینی در شاخص ها و ویژگی های پروژه های اولویت دار اقتصاد مقاومتی و تعریف دقیق تر پروژه ها و همچنین کاهش حجم آن ها، شاهد مدیریت و نظارت موفق و درواقع فرماندهی اقتصاد کشور توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی باشیم.

انتهای پیام/ دولت و حاکمیت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.