۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۶۳۶۵ ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

سرعت پائین گمرکات عراق در ترخیص کالاهای ایرانی، علاوه بر افزایش مدت زمان رسیدن محصولات به دست تجار عراقی، به کیفیت آن آسیب وارد می‌کند. سرمایه گذاری ایران در جهت بهبود تشکیلات گمرکی عراق و تجهیز آزمایشگاه‌های تایید استاندارد این کشور علاوه بر آورده اقتصادی، می‌تواند نقش بسزایی در افزایش صادرات محصولات ایرانی داشته باشد.

به گزارش مسیر اقتصاد شهلا عموری رئیس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به همکاری‌های انجام گرفته میان ایران و عراق برای بهبود شرایط  صادرات گفت: سرعت پائین عراق در ترخیص کالاهای ایرانی مشکلاتی را برای صادرکنندگان کشورمان ایجاد کرده که طبعا برای توسعه صادرات به این کشور باید آن را حل کرد.

وی با بیان اینکه طرف عراقی در مقایسه با گذشته در مسئله صادرات همکاری بسیار بهتری دارد، تصریح کرد: همکاری‌های خوبی در خصوص ساعت ورود و خروج ماشین‌ها و همچنین باز بودن مرز انجام گرفته است و این مسائل باعث شده تا شاهد ارتقاء میزان صادرات به کشور عراق باشیم.[۱]

ضرورت سرمایه‌گذاری ایران در زیرساخت های گمرکی عراق

سرمایه‌گذاری در زیرساخت های تجاری عراق از جمله تشکیلات گمرکی و همچنین آزمایشگاه‌های تایید استاندارد در این کشور می‌تواند علاوه بر آورده اقتصادی، نقش بسزایی در بهبود وضعیت صادرات ایران به این کشور داشته باشد.

به همین جهت لازم است تحقیقات مشترکی از سوی سازمان توسعه تجارت، ادارات راه، گمرک و همچنین سازمان استاندارد صورت پذیرد تا به صورت دقیق مشخص شود که هر میزان سرمایه‌گذاری در تشکیلات گمرکی و آزمایشگاه‌های تایید استاندارد عراق، چه تاثیری در افزایش صادرات ایران به این کشور خواهد گذاشت.

پینوشت:

[۱] ایسنا؛ شناسه خبر: ۹۷۱۰۰۸۰۳۸۹۳

انتهای پیام/تجارت و ارز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.