۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۰۰۹۰ ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ دسته: دولت و حکمرانی
۰

جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در جلسه روز جهانی استاندارد بیان کرده است که سازمان ها، بایستی متناسب با تحریم چابک شوند. بررسی ها نشان می دهد ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی یکی از نهادهایی است که در اولویت چابک سازی ساختاری قرار دارد و طی ۳ سال اخیر فعالیت خود، نقش آفرینی مشخصی از خود نشان نداده است.

به گزارش مسیر اقتصاد اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جلسه روز جهانی استاندارد که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: سازمان های ما بایستی متناسب با تحریم ها چابک شوند.

وی افزود: روز جهانی استاندار فرصت مناسبی است که تأملی در رسیدن به آن معیارهایی کرد که زندگی را برای مردم بهتر و با کیفیت تر می‌کند و فرصتی است که سیاستگذاران امر استاندارد و بخش های فعال و تولید در این روز در کنار هم بنشینند و نقد و بررسی کنند اتفاقاتی را که در امر استاندارد افتاده است.

چابک سازی ساختار ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در اولویت است

ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سال های گذشته دارای نقاط ضعفی همچون تصویب پروژه های معمولی و جاری، نامشخص بودن تاریخ برگزاری جلسات، عدم برگزاری جلسات در سطح کارشناسی، عدم ارتباط مؤثر کارشناسان اجرایی حوزه ها در سازمان برنامه و بودجه به عنوان دبیرخانه ستاد، تصویب دیر هنگام برنامه های ارسالی وزارتخانه ها و ارسال دیر هنگام شناسه نیپا برای دستگاه ها بوده است؛ که همه این موارد نشان از کند بودن فرآیندها در ستاد فرماندهی اقتصاد مقامتی و سازمان برنامه و بودجه به عنوان دبیرخانه آن بوده است.

در طول ۳ سال گذشته ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ۴۴۶ پروژه اولویت دار در جلسات خود برای دستگاه ها تصویب نموده است؛ در حالی که از تشکیلات و ساز و کار کافی برای پیگیری و نظارت بر اجرای این برنامه ها برخوردار نبوده و این مسئله موجب تضعیف نظارت بر پروژه ها و اقدامات شده است؛ و در نهایت یا پروژه مورد نظر تکمیل نشده و یا حذف و به حاشیه رفته است.

بنابراین انتظار می رود ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز با فرماندهی اسحاق جهانگیری، اولین نهادی باشد که ساختار خود را چابک سازی می کند. بررسی های کارشناسی نشان می دهد تغییر دبیرخانه ستاد و تغییر در نوع تعریف فعالیت ها و تصویب پروژه، قدم اول برای این مهم است.

انتهای پیام/ دولت و حاکمیت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.