۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۰۶۱۵ ۳۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰ دسته: دولت و حکمرانی
۰

به گفته یک مسئول دولتی، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به دلیل درگیر شدن با انبوهی از دستورات که به صورت یکطرفه توسط سازمان برنامه تصویب و به دستگاه ها ابلاغ می شد، کارکرد خود را از دست داد و هم اکنون غیرفعال شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد مدتی است که ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مانند گذشته فعالیت نکرده و در میان اقدامات جاری و معمولی دستگاه ها به حاشیه رفته است.

مهمترین کارکرد ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که از ابتدا رهبر انقلاب بر فرمانده بودن آن در اقتصاد تاکید داشت، تعریف پروژه های اولویت دار اقتصاد مقاومتی برای دستگاه ها بود.

ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی باید «فرمانده اقتصاد ایران» باشد

با این وجود و علیرغم تاکیدات مستمر رهبری، این ستاد در بدو فعالیت خود با انبوهی از دستورالعمل ها و بخشنامه های سازمان برنامه و بودجه مواجه شد و تعدد این دستورات بعضا یک طرفه، اثرگذاری آن را به حاشیه برد.

در حال حاضر نه تنها ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ماموریت های اصلی و اساسی خود را جلو نمی برد، بلکه در اجرای آن انبوه دستورالعمل ها نیز ناتوان شده است؛ مسئله ای که از ابتدا پیش بینی می شد.

در این راستا یک مسئول دولتی در گفتگو با مسیر اقتصاد خبر از غیرفعال شدن این ستاد داد. وی گفت: در شرایطی که ستاد باید اقدامات اولویت دار را در دستور کار خود قرار می داد، به دلیل درگیر شدن با انبوهی از دستوراتی که به صورت یکطرفه توسط سازمان برنامه تصویب و به دستگاه ها ابلاغ می شد، کارکرد خود را از دست داد.

این مسئول دولتی افزود: در حال حاضر جلسات ستاد به نظم گذشته برگزار نمی شود و مدت هاست که گزارشی هم از ما خواسته نشده است.

گفتنی است ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تاکنون هیچگونه گزارشی از عملکرد بیش از ۲۰۰ پروژه تعریف شده برای دستگاه ها ارائه نکرده است.

نسخه الکترونیکی «مسیر فرمانده اقتصاد ایران» منتشر شد



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.