۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۹۵۱۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴ دسته: کشاورزی، ماهی تیلاپیا
۰

مصرف ماهی تیلاپیا در بین مردم کانادا از محبوبیت ویژه ای برخوردار است به همین دلیل با وجود تولید و پرورش این ماهی، پس از آمریکا کانادا دومین وارد کننده بزرگ ماهی تیلاپیا در جهان است.

به گزارش مسیر اقتصاد، دولت کانادا قوانین سختگیرانه ای برای تولید و پرورش انواع آبزیان در این کشور دارد اما با این وجود شیلات این کشور اجازه تولید ماهی تیلاپیا را به آبزی پروران خود داده است و هم اکنون تیلاپیا به صورت زنده و فیله شده در بسیاری از بازارهای این کشور به فروش می رسد.

تیلاپیای نیل، اصلی ترین گونه پرورشی تیلاپیا در کاناداست

با وجود سردسیر بودن و سخت بودن امکان تولید و پرورش ماهی تیلاپیا در کشور کانادا، آبزی پروران این کشور در چند قسمت از این کشور به تولید این ماهی ارزشمند می پردازند ولی با وجود این که دهها گونه از این ماهی در سراسر جهان یافت می شود، تنها در این کشور تیلاپیای نیل پرورش داده می شود.

افزایش ۳۶۵ درصدی واردات تیلاپیا از چین

در کانادا مصرف ماهی تیلاپیا در چند سال اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است. ماهی تیلاپیای زنده بیشتر در تورنتو به فروش می رسد که این بازار توسط ایالات متحده و تولید آبزی پروران داخلی تامین می شود. طبق آمار چین، واردات کانادا از این کشور از سال ۱۹۹۶ تاکنون ۳۶۵ درصد افزایش یافته است.

تولید تیلاپیا در بین تمامی ماهیان بیشترین رشد را به خود اختصاص داده است به همین جهت جزو ده ماهی مصرفی کشورهای آمریکای شمالی به حساب می آید.

کانادا، یکی از بزرگترین واردکنندگان ماهی تیلاپیا در جهان است

تیلاپیا سومین ماهی محبوب پرورشی در کاناداست که عمدتا در بریتیش کلمبیا، آلبرتا و آنتاریو تولید می شود، تمام تولیدات تیلاپیا در کانادا در بازارهای محلی به فروش می رسد، به طوری که تورنتو بزرگترین بازار مربوط به خرید و فروش ماهی تیلاپیا را در خود جای داده است، این در حالی است که در کانادا بازارهای بزرگ دیگری نیز در شهرهای کالگری، ونکوور و ادمونتون نیز به فروش ماهی تیلاپیا اختصاص دارد.

کانادا پس از آمریکا یکی از بزرگترین وارد کنندگان ماهی تیلاپیا در جهان محسوب می شود ، با توافقنامه تجارت آزاد بین کانادا و هندوراس در اکتبر ۲۰۱۴ این کشور بزرگترین صادر کننده ماهی تیلاپیا به کانادا شد بعد از آن نیز کاستاریکا و اکوادر بیشترین صادرات را به کانادا داشته اند.

همچنین تایوان و اندونزی نیز حجم زیادی از انواع ماهی تیلاپیا چون ماهی منجمد و فیله شده تیلاپیا، ماهی سوخاری تیلاپیا را به کانادا صادر می کنند.

منابع: 

فائو

سایت اکواکالچر

سایت ویکی یواسک

سایت اینفوپسکا



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.