۳۰ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۸۰۰ ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵ دسته: دیگر رسانه‌ها
۰

دکتر عادل پیغامی در جریان انتشار دومین کتاب خود در خصوص نظریه های علمی اقتصاد مقاومتی بیان کرد: بر خلاف اظهار نظر برخی مبنی بر خودساخته بودن اقتصاد مقاومتی، این نظریه و رویکرد در دنیا مبتنی بر نظریه های علمی است و در کشورهای خارجی با تکیه بر این نظریه ها اجرا شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد دکتر عادل پیغامی در گفتگو با ایبنا گفت: عده‌ای در کشور با طرح نظریه اقتصاد مقاومتی و ابلاغ سیاست‌هایی مرتبط با این حوزه مخالفت می‌کردند و معتقد بودند این مباحث خودساخته است و مبنای علمی ندارد.

استادیار دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) افزود: این در حالی است که در بسیاری از کشورهای دنیا اقتصاد مقاومتی مبتنی بر نظریه‌های علمی است و به طور مثال ۱۲ نظریه در حوزه اقتصاد مقاومتی وجود دارد و در برخی از کشورهای خارجی با تکیه بر این نظریه‌ها، اقتصاد مقاومتی به اجرا در آمده است.

پیغامی با بیان اینکه این نظریه ها در کتاب جدیدش که به زودی منتشر می شود آورده شده است بیان داشت: با معرفی این نظریه‌ها نشان داده می‌شود که اقتصاد مقاومتی مبحث خودساخته و بی پایه‌ای نیست و اقتصاد ایران نیز پیرو مباحث علمی در این حوزه بر اساس نیازهای بومی و ملی خود می‌تواند از این نظریه‌ها استفاده کند.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.