۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۶۰۵۳۷ ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰ دسته: دولت و حکمرانی
۰

مجلس کانادا به تازگی ضمن انتشار گزارشی، بر ضرورت به رسمیت شناختن و حمایت از توسعه صنعت بلاک چین در این کشور تاکید کرده است. صنعت بلاک چین کاربردهای گسترده‌ای دارد که شیوه‌های جدید نقل و انتقال پول، رمزارزها، مدیریت زنجیره تامین، استفاده‌های بخش عمومی و نوآوری‌های مالی ازجمله آن‌هاست و کانادا قصد دارد به کشوری پیشرو در استفاده از این صنعت تبدیل شود.

به گزارش مسیر اقتصاد کمیته دائمی صنعت و فناوری مجلس عوام کانادا خواستار به رسمیت شناختن و توسعه استراتژیک صنعت بلاک چین در کانادا شده است. در گزارشی که در این خصوص منتشر شده به سابقه چشمگیر این کشور در نوآوری بلاک چین اشاره شده است. با وجود پیشرفت مناسب، گزارش مذکور بر نیاز به تلاش‌ بییشتر به حمایت و تشویق رشد این صنعت تاکید می‌کند.

استفاده ۲.۵ درصد از شرکت‌های بزرگ کانادایی در سال ۲۰۲۱ از فناوری بلاک چین

این گزارش جامع که پس مجموعه‌ای از جلسات با کارشناسان و ذینفعان صنعت بلاک چین نوشته شد، کاربردهای متنوع فناوری بلاک چین را شرح می‌دهد. این برنامه‌ها از رمزارزها و مدیریت زنجیره تامین تا استفاده‌های بخش عمومی و نوآوری‌های مالی غیر رمزارز را نیز شامل می‌شود. این گزارش نشان می‌دهد درحالیکه ۲.۵ درصد از شرکت‌های بزرگ کانادایی در سال ۲۰۲۱ از فناوری بلاک چین استفاده می کردند، نرخ پذیرش در بین شرکت‌های کوچک و متوسط زیر ۱ درصد باقی مانده است.

در کشور کانادا ظرفیت استفاده از صنعت بلاک چین بسیار بالاست. تخمین زده می‌شود که تقریباً ۱۶ هزار کانادایی در بخش بلاک چین در سال ۲۰۲۰ استخدام شده‌اند. شرکت‌های رمزارز نیز به تنهایی تا سال ۲۰۲۲ حدود ۱۳ هزار کانادایی را استخدام کرده‌اند.

در مورد پلتفرم‌های معاملاتی رمزارز، این گزارش تاکید می‌کند که در مورد پلتفرم‌های کانادایی به اندازه کافی تنظیم‌گری انجام شده ‌است تا از کاربران در برابر خطرات مرتبط با پلتفرم‌های خارجی محافظت کنند. این سازمان از سقوط بدنام پلتفرم تجاری QuadrigaCX کانادایی در سال ۲۰۱۹ به عنوان یک شتاب‌دهنده برای اقدامات نظارتی یاد می‌کند.

کانادا به دنبال تبدیل شدن به یک بازیگر پیشرو در صنعت بلاک چین جهان

در ادامه، این گزارش مجموعه‌ای از توصیه‌ها را با هدف پیشرفت صنعت بلاک چین در کانادا ارائه می‌کند. کمیته خواهان به رسمیت شناختن نقش بلاک‌چین در تدوین یک استراتژی ملی با همکاری فعالان این صنعت است.

این گزارش همچنین بر اهمیت نظارت، به ویژه در زمینه‌هایی مانند مقررات استیبل‌کوین‌ها تأکید می‌کند. استیبل‌کوین رمزارزی است که معادل دیجیتال ارز رسمی یک کشور ارزش دارد. نکته قابل توجه این است که کمیته اشاره می‌کند که خود کارشناسان مربوطه نظرات متفاوتی در مورد اینکه آیا استیبل‌کوین‌ها باید به عنوان اوراق بهادار طبقه‌بندی شوند یا خیر داشتند.

این گزارش بر نیاز فوری کانادا به ایجاد یک چارچوب حمایتی که نوآوری در بلاک چین را تقویت می‌کند، از کاربران محافظت می‌کند و رشد مسئولانه را تضمین می‌کند، تاکید می‌کند. با پذیرش توصیه‌های ذکر شده در این گزارش، کانادا می‌تواند خود را به عنوان یک بازیگر پیشرو جهانی صنعت بلاک چین تبدیل کند. این اقدامات می‌تواند باعث رشد اقتصادی و بهره‌مندی از مزایای این فناوری نوآورانه شود.

منبع: فوربز

انتهای پیام/ دولت و حکمرانی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.