۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۵۵۱۷۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰ دسته: کشاورزی
۰

دولت تایلند به منظور حمایت از افزایش تولید داخلی ذرت و کاهش وابستگی به واردات این محصول، بودجه‌ای ۵۰ میلیون دلاری برای خرید تضمینی، اعطای تسهیلات و بیمه کشاورزان ذرت کار اختصاص داده است.

به گزاش مسیر اقتصاد، دولت تایلند در راستای حمایت از تولید محصول استراتژیک ذرت، یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون باهت تایلند، معادل ۵۰ دلار آمریکا، به طرح جدید تولید این محصول اختصاص داده است. از آنجایی‌که ذرت یکی از اصلی‌ترین مواد خوراکی مورد نیاز بخش‌های دامپروری و مرغداری این کشور است، حمایت از تولید این محصول در واقع کمک به افزایش سطح تولید و حمایت از بخش صادرات است.

خرید تضمینی و بیمه کشاورزان ذرت کار در تایلند

دولت بودجه یادشده را در قالب صندوقی به‌منظور پرداخت تسهیلات با نرخ بهره پایین به کشاورزانی که قصد توسعه مزارع ذرت خود را دارند و همچنین خرید تضمینی این محصول از تولیدکنندگان تایلندی، اختصاص داده است. پرداخت این تسهیلات قرار است تا سال ۲۰۲۴ ادامه یابد. دولت همچنین بخشی از این بودجه را به «طرح بیمه درآمد» برای کشاورزان ذرت‌کار اختصاص داده است که به گفته مقامات دولتی این کشور از تولیدکنندگان در برابر کاهش غیرمنتظره قیمت در بازار حمایت خواهد کرد.

پیش بینی می‌شود امسال حدود ۱.۲ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی تایلند، زیر کشت ذرت برود و حجم ذرت تولیدی به ۲۰۰ هزار تن برسد. علاوه بر این، گروه کشاورزی تایلندی Betagro که دومین تولیدکننده بزرگ صنعت طیور در این کشور است، برنامه‌های دیگری نیز برای توسعه کشت محصول استراتژیک ذرت دارد که از جمله آنها می‌توان به راه اندازی نخستین کارخانه تولید کاملا هوشمند خورات دام و طیور اشاره کرد که قرار است به زودی آغاز به کار کند.

منبع: استراتژی خوراک تایلند

انتهای پیام/ کشاورزی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.