۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۳۷۳۸۸ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲ دسته: کشاورزی
۰

دولت کانادا برای حمایت از نوآوری، کشاورزی پایدار، توسعه تجارت، مدیریت ریسک و توسعه بازار، برنامه‌های گوناگونی را پیش‌بینی کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به تسهیلات صادراتی، بیمه، ارائه اطلاعات، کمک‌های معنوی و کمک‌های اضطراری اشاره کرد.

به گزارش مسیر اقتصاد برنامه‌های حمایتی دولت کانادا برای توسعه کشاورزی از طریق ارائه خدمات و مشاوره، وام‌ها و کمک‌های مالی و ارائه اطلاعات مورد نیاز به کشاورزان انجام می‌گیرد.

پرداخت وام‌هایی با سود کم جهت حمایت از کشاورزان توسط دولت کانادا

کمک‌های مالی به دو صورت طرح‌های حمایتی و اعطای وام در قالب برنامه‌های گوناگون، اجرا می‌شود. به عنوان مثال وام‌هایی با سود کم به کشاورزان اعطا می‌شود و بازپرداخت آنها به بعد از فروش محصول موکول می‌شود. در راستای نوآوری و تحقیق و توسعه و تجاری‌سازی محصولات و خرید و نصب فناوری‌های پاک نیز برنامه‌های حمایتی تدوین شده‌است. هم‌چنین دولت به تامین مالی پروژه‌های مشترک جامعه دانشگاهی و کشاورزی کمک می‌کند.

برای تشویق اقشار خاص به فعالیت‌های کشاورزی، برنامه‌های مستقلی تعریف شده‌اند مثلا حمایت از فعالیت‌های مربوط به جوانان، زنان، افراد بومی و معلولان و یا تخصیص بودجه برای کارآموزی جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال در بخش کشاورزی. طرح‌هایی که در راستای کاهش ضایعات کشاورزی باشند، حمایت ویژه دریافت می‌کنند و برای ارتقا تجهیزات و افزایش بهره‌وری و فرآوری محصولات لبنی ودجه جداگانه‌ای در نظر گرفته‌شده‌است.

در زمینه مدیریت ریسک، بیمه حوادث و بلایای طبیعی پیش‌بینی و برای ارزیابی حوادث و امدادرسانی در بلایا، چارچوب مشخصی تدوین شده‌است. در صورتی که دامداران، بخشی از دام مولد خود را در اثر سیل یا خشکسالی از دست دهند، می‌توانند بخشی از درآمد فروش محصولات را با یک سال تاخیر بپردازند. کشاورزی‌های کوچک و بزرگ نیز کمک‌هایی برای مدیریت ریسک و خدمات حمایتی در شرایط کاهش درآمد دریافت می‌کنند.

حمایت دولت کانادا از کشاورزی با توسعه صادرات و دسترسی به بازارهای بین‌المللی

خدمت دیگر دولت کانادا برای حمایت از کشاورزی، تهیه پایگاه‌های داده مربوط به خاک و منابع زمین و آب و هوا و نقشه‌های تعاملی کشاورزی و ابزارهای جغرافیایی و دسترسی کشاورزان به این پایگاه‌هاست. علاوه بر این، ابزاری مبتنی بر وب برای جستجوی برنامه‌های کشاورزی فدرال، استانی و منطقه‌ای متناسب با نیاز کشاورزان ایجاد شده‌است.

در زمینه توسعه صادرات، دولت به صنایع غذایی و کسب‌و‌کارها برای دسترسی به بازارهای بین‌المللی کمک می‌کند و هم‌چنین از افزایش میزان و تنوع محصولات صادراتی حمایت می‌کند. در کنار صادرات، محصولات کشاورزی کانادایی را به عنوان محصولات باکیفیت و ایمنی بالا، در بازارهای داخلی تبلیغ می‌کند.

کمک‌های معنوی شامل خدمات مشاوره‌ای در مصرف حداقلی و متناسب آفتکش‌ها، مشاوره برای رفع مشکلات مالی، تبلیغات برای محصولات کشاورزی در بازارهای جهانی، حمایت از ترویج‌گران کشاورزی و مشاوره در حوزه مدیریت کسب‌و‌کارهای مزرعه و مجوز مالکیت معنوی برای ارائه فناوری‌های جدید به بازار می‌شود .

کمک‌های اضطراری مربوط به شرایط خاص نظیر همه‌گیری کووید ۱۹ می‌شود. در این شرایط به کشاورزان برای محافظت از کارگران و خانواده‌هایشان در برابر بیماری کمک می‌شود و برای افزایش ظرفیت عرضه مواد غذایی در کانادا در شرایط کووید ۱۹، سرمایه‌گذاری ویژه‌ای انجام شده‌است.

منبع: Government of Canada

انتهای پیام/ اقتصاد بین‌الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.