۳۰ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۳۷۰۴۴ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰ دسته: کشاورزی
۰

بخش کشاورزی استرالیا به دلیل تمرکز دولت بر اشتغالزایی و توسعه تجارت در این بخش، موقعیت خوبی برای دریافت حداکثر بودجه دولتی دارد. کمک‌های دولتی استرالیا از بخش کشاورزی، با هدف حمایت از فعالیت‌های تحقیقاتی، تجاری‌سازی و آموزش انجام می‌گیرد.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت‌های ایالتی و فدرال استرالیا برنامه‌های کمکی قابل توجهی به طیف‌های گوناگون مشاغل ارائه می‌دهند. میزان این کمک‌ها بالغ بر سالانه ۹ میلیارد دلار است و شامل مشوق‌های مالیاتی، کمک‌های نقدی و اعطای وام می‌شود. برنامه‌های کمک‌های کنونی دولت، در زمینه‌های همکاری، بهبود کسب‌وکار، سرمایه‌گذاری زیرساخت‌ها، بهره‌وری انرژی و تحقیق و توسعه فنی هستند. بخش کشاورزی به دلیل تمرکز دولت بر اشتغالزایی و رشد اقتصادی منطقه‌ای، ظرفیت دریافت حداکثر بودجه دولتی را دارد. در ادامه به تعدادی از کمک‌های دولتی استرالیا برای بخش کشاورزی پرداخته شده است.

برنامه کشاورزی با هم

دولت فدرال ۱۵ میلیون دلار بودجه برای این طرح در نظر گرفته‌است. هدف این برنامه، فراهم کردن فرصتی برای کشاورزان بزرگ و کوچک است تا بازدهی مزارع خود را افزایش دهند و از طریق دریافت کمک‌های مالی و مشاوره‌های تخصصی، مسائل مربوط به قدرت بازار را حل کنند.

دیلویت هم یکی از مشاوران تایید‌شده این طرح است که تاکنون به بیش از ۱۵ گروه یا نهاد تجاری کشاورزی مشاوره‌های گوناگون داده‌ است. این مشاوره‌ها شامل پیشنهاد برنامه‌ریزی استراتژیک و تجاری، پشتیبانی امکان‌سنجی، راهنمایی برای همکاری و مذاکرات گروهی و شناسایی فرصت‌های بازارهای بین‌الملل بوده‌است.

صندوق ایجاد مناطق بهتر

دولت فدرال در این طرح تا ۱۰ میلیون دلار بودجه برای پروژه‌هایی در نظر گرفته است که بر پایه ایده استرالیای منطقه‌ای هستند و شامل امور ساخت، توسعه و بهبود زیرساختی می‌شود که فعالیت اقتصادی جدیدی ایجاد می‌کنند و برای گروه‌های محلی، منافع اجتماعی دارند.طرح قبلی تحت عنوان صندوق ملی مناطق قوی‌تر، شاهد پروژه‌های موفقی مانند کشتارگاه و زیرساخت‌هایی بوده‌است که تجارت و دسترسی به بازار را افزایش می‌دهند.

پروژه‌هایی مانند زیرساخت‌های مربوط به دامداری (مانند مراکز فروش) تا پروژه‌های کشاورزی هوشمند مانند آبیاری با فناوری پیشرفته، واجد شرایط دریافت بودجه از این صندوق هستند. در سال‌های اخیر پروژه‌های مربوط به بهبود شبکه های حمل‌و‌نقل مانند ایجاد قطب‌های حمل و نقل نیز به دلیل تاثیرات اقتصادی گسترده و ذینفعان متعدد، از حمایت قوی دولت‌ها برخوردار شده‌اند.

تاسیسات زیربنایی استرالیای شمالی

دولت فدرال، با این طرح از سرمایه‌گذاری در قلمرو شمالی و بخش‌هایی از کوئینزلند و استرالیای غربی حمایت می‌کند. وام‌های ۵ میلیارد دلاری برای حمایت از زیرساخت‌های اقتصادی چندکاربره و بزرگ در شمال استرالیا در قالب این صندوق اعطا می‌شود.

آیین‌نامه ملی علم و نوآوری

با اجرای این آیین‌نامه، دولت‌ها به دنبال ایجاد مشوق‌هایی برای نوآوری و پذیرش فناوری‌های جدید برای رشد بهره‌وری و افزایش رقابت‌پذیری جهانی تجارت استرالیا هستند.

پروژه‌های مراکز تحقیقاتی مشارکتی

این کمک‌های دولتی با هدف حمایت از فعالیت‌های تحقیقاتی، تجاری‌سازی و آموزش انجام می‌گیرد و مشوق همکاری بین مراکز تجاری و سازمان‌های تحقیقاتی با بودجه عمومی است و تا ۳ میلیون دلار بودجه برای حمایت از تحقیقات مشترک کوتاه‌مدت و صنعتی ارائه می‌دهد.

منبع: Deloitte

انتهای پیام/ کشاورزی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.