۲۸ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۱۸۳۳۱ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

حمید زادبوم رئیس سازمان توسعه تجارت، در حاشیه هفتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی ضمن تاکید بر اهمیت اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: سازمان توسعه تجارت نقش پیشرو را در اجرای سیاست‌های کشور در عرصه تجارت خارجی دارد و باید بخش‌های اجرایی کشور در حوزه تجارت را رو به جلو هدایت کند.

حمید زادبوم، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه هفتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به فرصت مهم همسایگان ایران و کشورهای منطقه در توسعه تجارت خارجی، گفت: در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، انتشار این سیاست در اذهان نخبگان و سیاست‌گذاران مهم است. لذا اگر این سیاست‌ها را در جای‌جای کشور نهادینه کنیم، می‌توان با اتکا به منابع عظیم داخلی، معجزاتی را رقم زد که البته تمام این موارد در سایه این است که بتوانیم تعاملات بین‌المللی خود را توسعه بدهیم و در زنجیره جهانی قرار بگیریم تا عامل تحقق جهش و رونق تولید به وسیله افزایش صادرات باشد.

تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی لازمه پیشرفت کشور است

وی با تاکید بر اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید به صورت یک ملکه در ذهن هر ایرانی جا بیفتد، ادامه داد: در بسیاری از کشورها موضوع مقاومت مطرح است و آماده شدن برای تهدیدات گریزناپذیر در اقتصاد وجود دارد. هر اقتصادی ممکن است آسیب‌پذیر باشد و اتخاذ سیاست‌های مقاومتی، می‌تواند اقتصاد هر کشور را از فروپاشی نجات دهد. سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، ما را از سیلاب‌های ناگهانی و بلایا که ممکن است طبیعی یا به دست دشمنان باشد، نجات دهد و آستانه مقاومت را بالا برد.

رئیس سازمان توسعه تجارت افزود: برگزاری همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، احیاکننده این سیاست در اذهان عموم است. همچنین اینگونه همایش و نشست‌ها نوعی مطالبه‌گری از بخش نخبگان یک جامعه در تحقق این سیاست‌ها است که در نوع خود بسیار خوب است. برای عملیاتی شدن مطالب نظری در اقتصاد مقاومتی، باید همه بخش‌های مختلف اعم از نظام اجرایی کشور، تجار، بازرگانان و تولیدکنندگان و چه دانشگاهیان، این سیاست‌ها را به عنوان ملکه خود قرار دهند. اما همه باید از ظرفیت‌های جدید در نظام اقتصادی کشور استفاده کنیم. ظرفیت‌ها در نظام اجرایی کشور باید استفاده شوند و طراحی خوب، طراحی است که با چنین اندیشکده‌ها و گروه‌های پژوهشی، تعامل شود تا از آنان بهره‌گیری شود.

وظیفه سازمان توسعه تجارت تحقق اقتصاد مقاومتی در تعاملات خارجی است

زادبوم در ادامه افزود: وظیفه سازمان توسعه تجارت این است که در بخش تجارت از چنین ظرفیت‌هایی استفاده کند و سیاست های اقتصاد مقاومتی را در این بخش محقق نماید.

وی در پایان گفت: نقش فعالان اقتصادی مانند اتاق‌های بازرگانی، تعاون، اصناف و تشکل‌های صادراتی در این زمینه بسیار مهم است و نیازمند توجه جدی‌تر است. سازمان توسعه تجارت تسهیل‌کننده است که باید بخش‌های اجرایی کشور در حوزه تجارت را رو به جلو هدایت کند.

انتهای پیام/ تجارت و ارز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.