۳۰ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۱۴۸۴۹ ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ دسته: تجارت و دیپلماسی، هفتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی
۰

به منظور تدقیق مباحث و موضوعات مرتبط با هفتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با عنوان «تجارت منطقه‌ای؛ اولویت راهبردی»، ۸ پیش‌نشست تخصصی پیش از همایش تدارک دیده شده است که به بررسی ابعاد مختلف تجارت منطقه‌ای می‌پردازد.

به گزارش مسیر اقتصاد در ادامه برگزاری شش همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، هفتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با عنوان «تجارت منطقه‌ای؛ اولویت راهبردی» ۲۹ بهمن ماه سال جاری همزمان با سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی برگزار می شود.

این همایش سالانه که معتبرترین رویداد اقتصاد مقاومتی در کشور است، توسط اندیشکده اقتصاد مقاومتی و کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی و با همکاری نهادها و دستگاه‌های دولتی برگزار می‌شود.

در همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، زمینه برای رصد و پایش اقتصاد مقاومتی در کشور، تقویت پایه های علمی و پژوهشی اقتصاد مقاومتی و ارائه پیشنهادهای عملیاتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با حضور همه فعالان این حوزه فراهم می گردد.

۴ محور هفتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی

رویکرد این همایش سیاست پژوهی و عملیات پژوهی است و هر سال یک موضوع محوری را مدنظر قرار می دهد تا راهکارهای لازم در آن حوزه را با رویکرد مقاوم سازی اقتصاد طرح و بررسی نماید.

در سال جاری موضوع تجارت منطقه‌ای به عنوان موضوع محوری این همایش قرار گرفته و برای بررسی آن ۴ محور در نظر گرفته شده است. «سیاست‌ها و راهبردها»، «متولیان و بازیگران»، «زیرساخت‌ها‌ و سازوکارها» و «ظرفیت‌ها و فرصت‌های ویژه»، ۴ محور مذکور است.

برنامه کلی پیش‌نشست‌های تخصصی هفتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی

به منظور تدقیق مباحث و موضوعات مرتبط با همایش، سلسله نشست های تخصصی پیش از همایش تدارک دیده شده است. برنامه پیش نشست های تخصصی همایش هفتم اقتصاد مقاومتی به شرح زیر است:

علاقه مندان می‌توانند جهت ثبت نام، ارسال مقاله و حضور در همایش و اطلاع از جزئیات این رویداد، به سایت conf.mett.ir مراجعه نمایند.

انتهای پیام/ هفتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.