۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۴۴۰۱ ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ دسته: کشاورزی
۰

جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، با تأکید بر اهمیت بخش کشاورزی در این استان گفت: این امکان وجود دارد که ظرفیت تولیدات بخش کشاورزی استان کردستان به ۵.۵ میلیون تن، یعنی ۲ برابر میزان کنونی، افزایش پیدا کند.

به گزارش رحیمی خبرنگار استان کردستان مسیر اقتصاد حمایت از کشاورزی و تلاش برای توسعه صنایع تبدیلی در این بخش یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت در راستای تحقق اهداف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است. استان کردستان توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و فرصت‌های مستعد در بخش کشاورزی دارد که باید از این فرصت به نفع رونق تولید و ایجاد اشتغال در این استان استفاده شود.

ظرفیت تولید بخش کشاورزی کردستان ۲ برابر مقدار کنونی است

خالد جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در گفتگو با مسیر اقتصاد اظهار کرد: در کردستان ۲۷ درصد از تولید ناخالص داخلی مربوط به بخش کشاورزی است و این نقش در اقتصاد استان مهم و برجسته است. ۳۰ درصد اشتغال موجود در کردستان وابسته به کشاورزی است. گندم, گوشت مرغ, سیب زمینی, توت فرنگی, نخود, گردو, انگور, گوشت قرمز و شیر خام از مهمترین تولیدات کشاورزی در کردستان است.

وی ادامه داد: با توجه به بررسی های به عمل امده می توان ظرفیت تولیدات بخش کشاورزی در کردستان را به ۵.۵ میلیون تن افزایش داد؛ در حالی که اکنون حدود ۵۰ درصد از این ظرفیت مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از نکات مثبت کردستان این است که چیزی به عنوان عشایر نداریم و همه ثابت در روستاها ساکن هستند که این موضوع در افزایش میزان تولیدات حائز اهمیت است. تولید خوراک طیور کردستان به ۲۳ استان کشور و در زمینه مرغ هم تولیدات استان به ۱۲ استان کشور صادر می‌شود.

لزوم تقویت تشکل‌های کشاورزی در استان کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطر نشان کرد: تسهیلاتی در قالب سه فعالیت شامل تسهیلات تشکل‌های سهامدار، تسهیلات اثر بخش تامین و توزیع نهاده‌ها و کالاهای اساسی در نظر گرفته شده است؛ که هدف آن توسعه متوازن همه تشکل‌های کشاورزی است.

جعفری یادآور شد: تشکل‌ها نیازمند انجام فعالیت‌های بازرگانی و ارائه خدمت به اعضاء هستند. این امر زمانی اتفاق خواهد افتاد که فعالیت‌ها مشخص و برای آنها تعریف شود این امر زمینه ایجاد تعامل بایکدیگر رافراهم می‌کند. هر چه تشکل‌ها قوی‌تر باشند نتایج بهتری حاصل می‌شود و زودتر از زمان مورد نظر نتیجه و اهداف عالی توسعه بخش کشاورزی محقق می‌گردد.

انتهای پیام/ غذا و کشاورزی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.